fredag 27 november 2009

Om DUX och kundservice.


Maken sitter i telefon med nån idiot på DUX som säger två saker i samma mening: ''Ja, vi har felmärkt madrassen, nej, det är inga problem att kemtvätta.''

De kan tänka sig att ge oss rabatt på en ny madrass. JAG kan tänka mig ett samtal till Sverker Olofsson.

DUX vill att vi skickar ett mail.

Att jag ska.

Och maken tänker jag lägga ut på Blocket. Han tycker att jag är en idiot som inte ger mig och nöjer mig med en madrass från IKEA. Jag talar om att det är som att köpa en ny bil och sätta på moppehjul.

Aldrig att jag ger mig.

11 kommentarer:

Angela sa...

Heja dig!!

Hallongränd 4! sa...

Bra jobbat! Ge dig INTE!

Lena sa...

Jaa! Ge dig aldrig, häng DUX, och m...n väntar spännt på fortsättning..

pangis sa...

Jag köpte nya sängar för ett år sen.. Läste råd och rön och de som var bäst var inte dux... utan Jysk!!! Tro mig när jag tappade hakan.. Ett bra förslag annars är ju Kungssängens madrasser

Anonym sa...

Helt rätt tjejen, stå på dig!! "Kunden har alltid rätt" behöver inte alltid gälla, men som kund ska man åtminstone KÄNNA DET som att man har rätt! Slå en pling till Sverker om Dux envisas! ;)
Hoppas du får en skön helg!
Kram
/Carina
(som erbjöd hjälp på mässan ;))

Malin J sa...

Tycker definitivt att du ska ringa Sverker så att han kan ge DUX på pälsen, fast annars verkar du klara det ganska bra själv. Här i bloggen ger du ordenligt med spö till "falsk reklamförings Dux"

Monica sa...

ikea har bäst i test nu , dom har bra madrasser!!!! bättre än hästen!!

Fredrik sa...

Go IKEA!!!

Ebba G sa...

Nej såklart du inte ska ge dig. Du har rätt. Är det felmärkt så är det... och Sverker är en bra kille.
Fast jag skulle tro att konsumentlagen ska tolkas så, att du får stå för en del av kostnaden eftersom du ändå använt madrassen rätt länge innan den blev kissig.Och det lär vara värt en tjugondel av priset/år - eftersom Dux väl i reklamen påstår att madrasserna håller i tjugo år?
Stå på dig och låt maken imponeras av din fantastiska förmåga att manipulera kundsservice!

Suzan sa...

geeee dig inte!

MonasUniversum sa...

Angela: tack

Hallon: Icke att jag ska!

Lena: Jag återkommer i veckan. Ska maila dom idag tänkte jag. Måste ånga upp mig lite först.

Pangis: Är inte ett dugg förvånad. Vi har gått från Hästens till DUX. Gjorde ett mellanspel på Europamöbler då vi köpte sängar till landet. Denna dubbelsäng står nu i tonåringens rum och är i särklass de bästa jag någonsin sovit i. Tyvärr har de slutat att tillverka dem.
Nästa säng blir en Tempur. Jag har ryggproblem..

Carina: Så sant det där med kunden, men i det här fallet är det fanimej så. Och tack igen!

Malin J: Sverre blir sista instansen. Believe me!