tisdag 1 april 2008

Blä, en sjuk taliban och en uttråkad mamma.

Talibanen vaknade med 40 graders feber igår.

I vårt hem är det inte fråga om vem som är hemma.

Så jag är hemma.

Och försöker jobba.

Och det är ju lätt med en babblande 4-åring, som själv hävdar att hon bara är tyst när hon äter glass.

I källaren har jag en stor, gammaldags frys. En sån där man kan gömma sin ihjälslagna fru i.

Den är full med glass.

Det är inte så hälsosamt. Har jag hört.

Men i morgon ger jag upp.

I morgon ställer jag hennes pall bredvid frysen, så att hon kan hämta så mycket hon vill.

Får man tycka att det är apa att vara hemma med sjukt barn?

Rösta på mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja det får man !!!;) Monica

Anonym sa...

Nej det får man inte!
När hon flyttat hemifrån kommer du önska att du fick vara mer med henne!!
Enjoy life!
Pierre

MonasUniversum sa...

Jävla Pierre. Ska du föreställa mitt dåliga samvete, eller?!!
Faktum är att jag i morse tänkte att hon befinner sig i sin absolut bästa ålder just nu.

Monica: du är en sann vän du!

Lady Stalker sa...

Ja, det får man banne mig! Leve glassen, videon, dvd:n, datorn och andra "barnvakter"!

Hoppas hon kryar på sig fort!