tisdag 15 april 2008

Snacka om loooooser!

Jag har ju en fot i videofilmbranschen. Frågan är om den foten blir så långvarig.

Varje år så har filmbranschen en så kallad galakväll. En massa utmärkelser skall delas ut. Och alla ska vi klappa oss för bröstet. Och träffa kollegor/konkurrenter. Det har blivit en slags firmafest.

Biljetterna är givetvis snordyra. Så jag väntar alltid in i det sista med att boka, då vi brukar bli 10-15 personer med avhopp och påhopp.

Och i år var jag lika iskall. Väntade lite. Mailade som vanligt runt till alla butikschefer och annat löst folk som ska med.

Men i år är också den första gången som jag har GLÖMT att boka. Och nu när jag går in på bokningssidan för att boka-betala så får jag meddelandet:

"Sista ansökningsdagen har gått ut och du kan inte längre anmäla dig." Eller nåt.

FATTAR NI LÄGET?!

Här sitter jag med en inkorg full av förfrågningar om "hur/när/var ses vi"-frågor från alla som ska med.

När galakvällen är?

På torsdag. Nu på torsdag.

Så gissa om någon ska ringa i morgon och smöra satan. Och personalen har förväntningar. Förra året satt vi direkt nedanför scenen. Och dreglade när Martin Stenmarck uppträdde.

Hur i h-e ska jag fixa det här?

Jag är rökt.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

Ner på knä bara gumman...

Tala om hur korkad du är och hur djupt olycklig du är över det du ställt till med... För någon som har makt och kan fixa billettas... Och säg hur arga/ledsna dina kunder kommer att bli... Håll hela bullshitsnacket igenom fingrarna i kors bakom ryggen...

Å när saken är biff så smörar du satan...

Pok

Mallasmörbralla

Anonym sa...

å herregud my gooood !!
Skyll på rånet!
Och du Mona honey jag har en stor känsla att det löser sig ;) du fixar det måsta vettu personalen litar ju på dig!!
*kram* på dig Monica

Isabelle sa...

Håller med Monica. Skyll på rånet. Om nu inte sista anmälningsdatum var före det förståss... ;)
Med din förmåga är jag säker på att du löser det till det bästa. Om inte annat med en sjuhe...s egen personalfest :D

Anonym sa...

OK, skyll på rånet. Men i ärlighetens namn,,, du brukar glömma lite viktigt då och då. Typ beställa saker tillmssor å sånt,,, *visslar en smula och ler*

Suzie sa...

Japp...idag är du rökt!
Igår var du flexibel och snäll men idag är du definitivt RÖKT!!!

Hoppas du har en shysst olycksfalls- och livförsäkring, om personalens hämd blir hård och skoningslös.

Peter Barlach sa...

NÅNTING säger mig att du är bra på att smöra satan. Du kommer lyckas.