fredag 4 april 2008

Bortrationaliserad

Under många år hade jag "förmånen" att åka till filmfestivalen i Cannes. För er som inte varit där kan jag berätta att det är vansinnigt kul.

Ja, bortsett från att samtliga affärsägare höjde priserna tredubbelt under denna festival, men för en shopoholic så hade det ingen större effekt.

Sen kom talibanen.

Sen kom en himla massa omstrukturering, företagsköp etc etc.

Och varje år har jag längtat tillbaka.

I veckan talar maken om för mig att han åker dit på måndag. Det är nån inköpsmässa för tv- och filmbranschen.

Ensam.

"Amen, alltså, inträdesbiljetterna kostar 20 000 kr st (ja, kan ni fatta?!), sen vet du ju hur det är med alla luncher, middagar och allt det där. Det blir lite dyrt om du också ska följa med. Och vi har ju nyss varit i Thailand. Och jag blir ju bara bara borta i några dagar."

Så jag ska vara hemma och sköta markservicen. Och ta igen en veckas arbete.

Jag var på väg att protestera.

Sen kom jag på att jag faktiskt åker på shoppingresa till Las Vegas om några veckor.

Och då gick avundsjukan raskt över.

Rösta på mig

16 kommentarer:

Lady Stalker sa...

Men vad _är_ det för lyxtillvaro somliga har? Nu kan du gott sitta där med ditt sjuka barn, för jag är inte ett dugg avundsjuk, så det så, *håller händerna för öronen*: lalalalalalalalalalala ... ;-)

Så! Nu är jag snäll igen! Ha en jätteskön helg och hoppas Talibanen kryar på sig.

Anonym sa...

Glöm inte att ta en bild på den krokiga rulltrappan åt Talibanen!

Pangbruden sa...

Först och främst kräv presenter! Små men dyra:-) Sen se till att få makens kreditkort med dig till Vegas.. dollarn står lågt nu:-) Och skulle, vilekt Gud förbjude, maken mot all förmodan kanske bli sjuk dagen innan han ska resa kan du ju hoppa in och vikarier för honom? Skulle bli utmärkta inköp:-) Fin helg!

Anonym sa...

rätt åt dig ;) Monica

Buzan sa...

Hahaha.. du är då för charmigt ödmjuk, för er som inte varit där... :) Hur många tillhör den skaran i Sverige tror du? Hahaha..*löv*

Hörde en sån svinaktig sak häromdagen av pappa. På hans förra jobb, där han var marknadschef så har de varje år stämma, nu har det kommit in nytt blod i företaget och föredetta chefen blev bjuden på stämman gratis. Har tar med sig frun, som sig bör på såna tillställningar och de äter middag, sover över och frukost, lunchar. Inte långt senare dimper det ner en faktura på 7800:- Halva hotellrummet, och mat och dryck för frugan???

HHAHAHA

Ja, vad säger man

Ha en underbar helg, det är du värd.

*kram*

Anonym sa...

Men vad är det för en snål make du har? Är du inte värd en liten resa till cannes?

Byt man med en gång!

Har hört att det finns en sjukt snygg, ung och spännande kille i Lund med ett omåttligt lyxigt studentrum som inte bara är singel utan dessutom åker till cannes, thailand och vegas varannan vecka samt att han har städerskor och läskigt mycket träd på tomten!! Satsa på honom!!
Pierre

MonasUniversum sa...

Lady Stalker: ha ha, men det kostar och ligga på topp = nästan inget socialt liv!

Lee: näe, det ska jag inte glömma!

Pangbruden: Bra idé. Fast jag vet att det är djävulskt mkt jobb på dessa mässor..

Buzan: F´låt, menade inte att låta förmäten, det är bara det att jag har levt i den här bajsfilmvärlden i så många år, så jag glömmer den verkliga världen ibland! Ska strax in till dig och uppdatera mig!

Monica: jag ska tänka på dig i Vegas när jag ränner runt i alla affärer och tokshoppar. Jag ska tänka JÄTTEMYCKET på dig!

Pierre: jag ska lägga det på minnet, helt klart. Å andra sidan så noterade jag tidigare vilka kriterier denna sjukt, unga och spännande kille har vad beträffar det motsatta könet. Man kan väl säga att jag börjar passera "bäst-före-datum". I alla fall om några år...

Anonym sa...

Ååååå va bra då har jag lyckats ;)
, *glöm mmig ej *

Njut nu när han är borta , du vet ju hur det gick sist!! Monica

Buzan sa...

Mona: Skiner solen imorgon så kommer jag över till dig
Då ska vi fan dricka vin/sprit/öl va fan som finns att tillgå.. sen kan du sitta och slöa i solstolen, jag tar hand om löv och talibaner.. ska även uppdatera dig på det område jag har gratis.. svenska musik.. finns så mycket bra

hojojoj.. du skulle bara veta.

Buzan sa...

snygg svenska jag har då!?!!?! Kan du ge mig en kurs??

MonasUniversum sa...

You´re welcome honey. Eller vad sägs om att ta en fika hos Baristan? He he!

Anonym sa...

;o

Majsanochmalla sa...

Las Vegas är bättre det vet du ju...eller hur ;)....
Skit i filmer du kan "filma" runt själv i neonstaden..
Majsan

SKONILSSON GRUPPE sa...

Låter som en bra deal tycker jag. Las Vegas för Cannes. ;)

Buzan sa...

hihi.. röstade just upp dig före nån bröllopsbrud ;) Du kan väl inte ligga där nere och skräp) heller.. ;

MonasUniversum sa...

Vad gullig du är, tack! Jag är sällan där inne så det var roligt att se att "vi" ligger i topp. Bara Majsan & Malla som ska upp också!