måndag 28 april 2008

Status måndag kväll

Just i detta nu;

Maken kom hem tidigare och har precis installerat ett nyinköpt WII fit. Alltså Nintendo Wii Fitness; du tränar framför tv:n. Du kan välja mellan Aerobics, Yoga, Muscle Workout m.m. Man väljer en kvinnlig eller manlig tränare.

"Vad ska jag välja?"

"Välj kvinnan, säger jag" Med hopp att hon är stenhård.

Han står på en vit mojäng och tränar yoga för första gången i sitt liv.

Jag hör: "hej och hå", men dra åt helvete, skojar hon ("tränaren") eller? Aj, min rygg. Amen asså det går inte."

Första poängresultatet kommer upp, tillsammans med en kommentar: "Couch Potato"

Han ruttnar och byter till Muscle Work out.

Det blir inte bättre. "Amen vafan, det här GÅR INTE." Han kliver av från brädan i tron att han kan fuska. Då hörs en röst;

"HELLO, are you there? Your muscles can't be trained by themself...bla..bla"

Så han kliver på igen.

Resultat; NOLL poäng.

Men han fortsätter och säger samtidigt; "grannarna måste undra vafan jag håller på med, ska vi inte släcka ned lite?"

Jag?

Sitter i soffan och jobbar med datorn i knät.

Och garvar läppen av mig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

mohahahahah skrattar så jag knyter mig i soffan hahahahahahaha, gissar att spelet inte blir langvarig där hemma ;) ska vi säga en vecka?

Snyggt kök ni har ;)

Anonym sa...

Det var jag så klart ;)Monica

Majsanochmalla sa...

Visst är det skönt å se andra jobba...

Å du bästa Mona... Ha det helt jävla underbart i LV... Och gör allt som jag skulle gjort! Det är du värd!

*kramar om*

Pok

Mallavillmedbralla

Anonym sa...

Gissar att maken kommer att fråga om det är öppetköp på plattan och i affären kommer han att säga att frun inte ville ha den, utan vill ha Mario carts med 2-rattar.

Anonym sa...

jag är ung :)

har nu inte svart vita platter på golvet hahaha jo jag har smygit rundt o krattat har du inte märkt det :)

MonasUniversum sa...

Monica: vafan, HUR vet du det? För övrigt är det fult som f-n. Dock står det sist i kön för renovering. Jag vill veta HUR! Och du är visst gammal.

Tack Malla!

Lee: du kan vara lugn för att vi REDAN har dessa rattar. Maken satt hela helgen...

Lady Stalker sa...

Hahahaha ... "Hello, are you there?" blir nog lite mer suspekt med släckta lampor ...

Ha det bäst over there!

Kram!

Karina sa...

Men hej Mona :)Kul att hitta dig här...
SItter också hellre framför datorn..hehe

Ha det gott nu
Häslningar din gamla klasskompis Karina :)

MonasUniversum sa...

Ladystalker; ha ha, sant!

Karina: HEJ! Vad roligt att du hittade hit. Är sällan inne där du kom i från men ska nog ta mig ett besök. Snart. Hörde att du har kontakt med MK. Jättekul!

R messade mig för ett tag sen. Vi brukar äta lunch var 6:e månad, men jag har "glömt" bort det lite, så det kom ett mess i mars: Gott Nytt år, nu måste vi ses snart.