fredag 25 april 2008

När man inte har koll.

Min man är inte den vassaste kniven i lådan i bland.

Fredagar innebär att talibanen är sinnesjukt trött när hon hämtas från dagis kl 15.00

I dag hade hon till råga på allt ramlat tokigt och återigen slagit i sin framtand. Hon kommer att se ut som ett miffo om några år.

Men.

Maken bokar in ett möte med en branschkollega hemma hos oss kl 16.00, som han även vill att jag deltar i.

Talibanen är trött.

Talibanen vill ha uppmärksamhet.

Och det hjälpte inte att kollegan hade med sig en liten hund som hette Smulan.

Talibanen glömde hela tiden bort namnet och kallade den för Våfflan.

Nåväl.

En trött taliban i kombination med föräldrar som inte har koll, innebar följande upptäckt efter mötet;

En snyggt ritad "teckning" på ekparketten.

En dito ritad på den absolut svindyra äkta, ljusa, mattan i vardagsrummet.

En stor fet jävla röd sol ritad mitt på soffan.

"Men mamma, jag ville att soffan skulle vara glad!"

Jag tror knappast maken bokar in fler möten på fredagseftermiddagar.

Rösta på mig

9 kommentarer:

Buzan sa...

Oj..*flabbar* :) Vi får ju hoppas att möte gav lite nya cash in så NI kan köpa ny matta, soffa och lägga nytt golv ;) Går det att tvätta bort allt säger du inget utan tar med lilla T på shoppingrunda :)

Anonym sa...

Ahh.. panik!! Hoppas att det går bort. Vet att man kan använda tandkräm för att få bort krit-alster på tex väggar, men är det tusch, så vill jag önska dig lycka till, och hoppas på att det går bort!
Ni har inte funderat på att låta henne sova en halvtimma på dagis på fredagarna? ;)
Min dotter som är snart 5 år, måste sova en halvtimma varje dag för att man ska kunna orka med att ta hem henne överhuvudtaget!

Lee

Anonym sa...

åååå my goood jag vet iallafall att jag INTE SKULLE VILJA VARA EN FLUGA PÅ VÄGGEN hemma hos er i dag !
*skit ´*

Tänk på LA och andas andas !
Och var glad att klockan är 20,30 får då sover väl båda make o taliban nu ?
KramMonica

Lady Stalker sa...

Oh, shit happens. Nästa gång kanske Talibanen kan föra protokoll?

Häll nu upp en fredagsdrink (om den inte redan är inmundigad) och re-la-la-laxa ...

Ha det bäst!

Anonym sa...

Du får glädja dig åt att Talibanen är i en positiv period med solar, tänk om hon vart i kiss & bajs eller "snopp" åldern...

Svensson, Svensson framstår som helt normalt efter ha följt dina eskapader ett tag.

Majsanochmalla sa...

Talibanens pappa måste nu ägna din vecka i LV åt att städa, uppfostra Talibanen och åt att städa... Så´gåre när man inte har lärt sig att Talibaner och fredagsem är ett särskillt kapitel...

Pok

Mallaharensånungeocksåbralla

MonasUniversum sa...

Jag lyckades få bort allt, utom på mattan, som måste på kemtvätt. I morse upptäckte jag att hon även "dekorerat" sina vita möbler.
Så nu meddelade jag att om hon någonsin ritar någon annan stans än på papper, eller på kroppen, så tar jag varenda penna och så får hon vänta tills hon är 6 år. Plus att hon inte får nåt lördagsgodis idag.

Anonym sa...

Du tog inte alla hennes stenar?

Bodil sa...

Tror att du är i behov av en fläcksuddare - en liten vit skumgummiliknande grej. Helt ovärderlig alltså. Gör rent i handfat, köksvasken och suddar bort ritade sakter på t ex väggar (blyerts har jag testat och det funkar perfekt). Andra pennor vet jag ej resultatet från. Mejla din adress så skall jag skicka dig en.
Kram