onsdag 16 april 2008

Män i uniform

Vad är det med män i uniform egentligen?

Som av en "händelse" så har jag de senaste dagarna stött på lagens väktare, och trots omständligheterna, så blev jag för några sekunder satt ur balans. Och vid båda tillfällen så har jag sett ut som en träskpadda: inget smink, slafsigt klädd och ja, ni vet.

När jag sladdar in på Östermalmstorg i söndags kväll så kryllar det av poliser. Självklart.

En av dessa håller ett förhör med vår anställde och han tittar upp när jag stormar in.

Ögonkontakt.

Hälsa sig lite.

Prata sig lite

Två timmar senare ett "hej och lycka till" och ögonen är borta.

I går åker jag mot rött ljus, 130 km/tim på Norr Mälarstrand, och sladdar in på två hjul till veckans andra drabbade butik. Jag sätter ett icke alltför stolt världsrekord från A till Ö.

Många poliser. Hej och mors och "det var tråkigt att det händer er igen." Nån timme senare kommer ytterligare en patrull, som dock stannar utanför.

Jag öppnar dörren för att släppa ut lagens väktare. Dörren på den nyanlände patrullbilen öppnas och några välbekanta ögon kliver ut.

Handskakning, skämt så som "ehh, ja..vi lär ju knappast behöva presentera oss", lite deltagande ord och jag avslutar det hela med:

"Jamen okey, tack för att ni kom och ja...jag hoppas att vi inte ses mer...skratt!"

Ögonen är blixtsnabb;

"Haha, men inte på det här sättet i alla fall!"

Gulp.

Jösses. Det där var år och dar sen.

Jag är 42 år. Jag är gift. Jag är 42 år. Jag är gift. Jag är 42 år. Jag är gift. Jag är fanimej jävligt mycket gift.

Rösta på mig

16 kommentarer:

BARISTAN sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
BARISTAN sa...

min polare är snut, han säger att giftemål inte gäller om minst halva uniformen och vapenbältet är på!
men vad vet jag!

vad fan gjorde du på finest?
spionerar du?

Anonym sa...

Det är bra använd det där sista som ett mantra bara, :D

Anonym sa...

jag är 42 och ogift.. kan jag få ta över då kanske? ;-)

Anonym sa...

du har en väninna som är singel ... du har en väninna som är singel ... du har en väninna som är singel.

Klantskalle.

Du HAR ju mitt nummer för h*e!

MonasUniversum sa...

Baristan: Låter som en bra devis och japp, det gjorde jag!

Pertan: Kan du haja!

Buzan: Inga problem!

Ms40plus: faktum var att jag tänkte på dig när jag stod där! Du hade dött, garanterat!

BARISTAN sa...

du behöver inte lusläsa finest. det är bara ett litet sidoprojekt.
hahaha.
eller en del av en masterplan. jag vet inte ännu

Anonym sa...

Men Mona. Se på din blogg här. Fotot på dig menar jag.
Du är ju helt najjsig.

Du hade väl inte skylten med dig?? Den med "JAG ÄR 42 & GIFT".
Hade du haft den, så hade han fattat.... eventuellt. =D

MonasUniversum sa...

Ritha: du, jag har värstaste fetaste vigselringen. Omöjlig att undgå..så den noterade han garanterat!

Anonym sa...

Tjenna Mona... Tänkte bara hinta lite om att jag är tillbaka i Bloggsfären...
www.knullfabriken.blogg.se

Okej den är inte helt politiskt korrekt men garanterar ett skratt ibland...
Mycket nöje!!
/P

Anonym sa...

Och du en sak till!! Glöm män i uniform... En undersökning visade att de var SÄMST i sängen av alla yrkeskategorier... Och då var det fruarna som bestämde så håll dig till den du har!!

Kram

MonasUniversum sa...

Pierre: FÖR HELVETE: BYT NAMN!

Anonym sa...

Haha... Jag visste nog att du skulle säga så men faktum är att det kommer vara min nya bloggsatsning samtidigt som den kommer vara garanterat anonym...
Skönt att ingen av mina polare kommer läsa den...

Bloggen kommer vara smockfull av värdefull information för den som har för avsikt att fånga en fin partner. Bloggen skrivs ihop med min bästa kompis och jag lovar att det inte finns en enda kvinna på jorden som vi inte kan ta hem... Eftersom jag inte vill att du ska fånga polisen alltför lätt så avråder jag dig dock ifrån att läsa =)

För övrigt så är jag ledsen över allt skit som har hänt dig på senaste tiden... Är dock tämligen övertygad om att Mona löser det på bästa vis.
Kram

Lady Stalker sa...

Skicka singlarna på honom bara. Eller resonera så här: "Visst får du gå på galleri fast du har tavlor hemma!"

Anonym sa...

Sötnos! Sååå ljuvlig känsla. Bäst att fortsätta mantrat *L*!

Ewa

Unknown sa...

*hahahaha*
Jag vet precis vad du menar ;-)