måndag 14 april 2008

Idag är jag trött.

Dagen började med möte av Sveriges svar på CSI. De säkrade fingeravtryck och fotograferade.

Eftersom CSI är en serie jag gärna tittar på, så tycker jag mig vara en expert på hur det här går till.

Och efter en stund kunde jag inte hålla mig;

"Ehh, handskar och så där, det är inget man använder, eller?"

Den ena teknikern tittade upp, skrattade och svarade;

"Vi tittar på CSI hör jag!"

Så jag lade ner mina expertkunskaper och lät dem jobba i fred.

Resten av dagen bestod i att försöka hitta en psykolog med erfarenhet av rån/överfall. Snälla Suzi gav mig ett bra tips, även om just den kvinnan inte kunde.
För oss var det viktigt att gräva fram någon som kunde ta besök idag eftersom den unga killen inte är i så bra skick.

30 samtal senare hittade jag vad jag sökte; en präst (jajamensan!) som även är psykolog, och som jobbar med med just rån. Denna suveräna människa meckade om i kalendern och träffade vår anställde tidgare i dag.

Sen fick jag ringa Länsstyrelsen och skicka in ansökningar för kameraövervakning. Vi har ju det i en del butiker, men just den här trodde vi aldrig att det skulle behövas i. Länsstyrelsen upplyste mig om att det var långa väntetider, men eftersom jag är så satans trevlig och smörade som en babian, så bad hon mig att skicka henne papperen direkt, så skulle hon ordna saken.

Så denna vecka ska det inhandlas kameror och annat tekniskt skit. Exakt vad jag har tid med. Men personalens säkerhet går före allt annat.

När jag kom hem gick luften ur mig totalt så jag har varit en riktig skitmorsa och låtit talibanen titta på tv non stop. I dont give a shit.

Inte i dag i alla fall.

Rösta på mig

10 kommentarer:

Anki sa...

CSI är ett favorit program för mig med. Trodde nog också att de riktiga "CSI" också använde handskar. Så lite man vet.

Skönt att du kunde hitta någon som kunde prata med killen så snabbt. Usch det är en av mina mardrömmar att råka ut för rån.

Unknown sa...

Vaddå skitmorsa?
Du verkar ju vara en liten extramamma till dina anställda så rar som du låter!

Puss på dig

Majsanochmalla sa...

Tallibruttan fixar en tv-em...

Så ta du det bara lungt...

Pok

Mallahotochmutorbralla

Anonym sa...

Kan du inte bli chef hos oss också, vi behöver en sånn som dig!
Inget bestämt ang kista ännu,men jag lovar att kika efter talibanens snygga morsa!!! ;)

Suzie sa...

Så synd att inte Ann kunde, men vilken tur att ni lyckades få tag på en flexibel "prelle".
Hoppas att killen får den krisbearbetning han behöver.

Vilken tur han har som har en så snäll och flexibel arbetsgivare som kan ändra om i sin agenda och göra allt i sin makt för att han ska få hjälp.
Jag börjar så smått fundera på om jag inte ska erbjuda mig att kratta din dj***a trägdård bara för att få en så trevlig arbetsgivare.

Anonym sa...

Må bajsrånarna brinna upp efter att ha försökt göra av med rånarbytet!

Underbart att du fixar så bra till dina anställda - puss på dig!

MonasUniversum sa...

Vad ni är snälla allesammans! Och Suzie; tack för kvällens (och dagens) enda skrattsalva! Det behövdes!

Buzan sa...

me love csi too ;)

Tycker som de andra.. du är en bra "chef/morsa"

Lady Stalker sa...

Tacka fasen för att du är trött ... Och skitmorsa är det sista du är. Tycker alldeles tvärtom.

I övrigt håller jag med om alla snälla ord ovan, förutom att kratta din dj***a trädgård. Har nämligen en egen dito att kratta ...

Ta hand om dig nu!

Anonym sa...

Du verkar ha hjärtat på rätt plats, och vet du vad... Då är man absolut ingen skit morsa..... Tvärtom.. Ha en bra dag :)