onsdag 2 april 2008

Inte alls envis!

Idag serverar jag lunchen sent.

Lövbiff med dijonsenap, grädde och ris.

Jag säger att, om hon äter upp maten, så kan hon få en glass efteråt.

Vi sätter oss prick 13.00.

Nu är klockan 15.19, och hon sitter fortfarande kvar.

För en timme sen så sa jag att hon kunde gå från bordet. Men att det inte blir någon glass.

Hon är envis. Hon har bestämt sig för att hon absolut ska ha en glass.

Så hon sitter där och tuggar.

Långsamt.

Och jag tänker inte heller ge mig.

Rösta på mig

12 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Nä vet du vad?? Skicka omedelbart go'a Talibanen hit!!

Snacka om att gräva sin egen grav kära Mona... Jisses kör du så här när hon bara är 4... Hur fasen ska du greja henne i tonåren *gapskrattar*. Fel taktik bruden, fel taktik *skrattar*

Kramar

MonasUniversum sa...

Ha ha, notera att det är hennes eget beslut! Klockan är nu 15.54 och hon sitter kvar! Jag frågade nyss om hon inte skulle ge upp, men näpp, "jag ska äta upp mamma".
Jag svarade att hon kunde få en glass efter den goda middagen i stället (som jag vet att hon kommer att äta) men då svarade hon: näe, jag vill ha glass nu OCH sen!
Så hon får sitta där...

Anonym sa...

hemskt hemskt stakkars hon som är sjuk o alllt!
fy på dig,din lilla talibanmorsa!!
Monica

Anonym sa...

hahaha, fan vad rätt.
det är ju hennes val. men det måste vara en jävigt god glass du har i frysen.
nästan så man vill komma och smaka.

Anonym sa...

Baristan jag då får du berätta vart vi ska köpa kaffe!!
Sen kanske du får lite glass ;) Monica

Anonym sa...

kl är nu 22.33.
sitter Talibanen fortfarande och äter eller blev det en glass till slut?

egentligen borde du ställa glassen på bordet, äter hon långsamt så hinner den smälta.

MonasUniversum sa...

Ha ha, bra idé!
Jag gav upp 16.15 och tog tallriken. Stora tårar, men jag tröstade med att det inte var långt till middagen. Som hon åt. Så det bidde glass.

Jädra unge till att vara envis.

Lady Stalker sa...

Det var det mest envisa jag hört om ... Brås hon på morsan kanske?*Asg* Lite andra bud mot att ha tillgång till pall och fri glass ur frysen häromdagen, när hon var sjuk. Eller? *Skrattar dubbelvikt*
Själv är jag en lysande konsekvent pedagog, när det gäller mina egna barn. Not.

MonasUniversum sa...

Ha ha ha, eller hur! Jag blir mörkrädd på mig själv i bland!

Anonym sa...

Svårt att veta vad som är rätt eller fel i dessa lägen.. frågan är väl mer om maten var god kall??

MonasUniversum sa...

Den var iskall, men glöm inte att hon var "fri" att resa på sig när som helst. Så valet var hennes helt och hållet...!

Maria sa...

Shit jag får barndomsminnen, min mamma tvingade i mig kroppkakor och jag fick minsan ingen glass...spydde gjorde jag säkert...
kram maria