söndag 30 mars 2008

Jag är ett geni. Med dåligt samvete.

Käraste vännen Christina kom och hälsade på idag.

Hon drog med mig ut i trädgården. Fram med solstolar och kaffe. Och intressant prat.

Christina upplever sin första vår i en lägenhet.

Lägenheter har inga trädgårdar.

Det har villor.

Jag bor i villa.

Jag bor i en villa med en trädgård.

Jag bor i en villa med en trädgård som har femtioelva träd varav en stor jävla mega-ek.

Träd har löv. I synnerhet arten ek.

Jag avskyr trädgårdar. Jag ser det som att det är makens trädgård, och mitt hus. Bra fördelning.

Men maken kommer undan trädgårdsplikterna då jobbet går före.

Så då antar jag att det är jag som är trädgårdschef.

Käraste vännen Christina frågade tidigt i vintras om hon får låna min altan och sola i sommar.

Självklart.

Jag undrar om jag ska lura henne att man blir MYCKET brunare om man krattar först.

Ja. Jag tror minsann att jag ska göra det.

Nä.

Fan. Så kan man inte göra mot goda vänner.

Jag får väl sätta upp den där lappjäveln på ICA.

"Trädgårdshjälp sökes.."

För nu kan jag inte skylla på att det är vinter längre.

Rösta på mig

22 kommentarer:

Anonym sa...

precis eller så gör ni det tillsammans allatid kul när ma är flera avsluta med vin o grillning!!
Finns folk som skulle döda för trädgård basaattduvet!!!!!!!!!!!!!
Tokig bloggängel!!

MonasUniversum sa...

Ha ha, bra idé; jag håller i vinflaskan och grillspaden medan du krattar!! Jag HATAR att kratta.

Anonym sa...

;) kul kul ;) Monica

Anonym sa...

Haha garvar...
Vad är det för företag ni har? Ericsson? Astra Zenica?
Ni har det gott ställt och ska INTE klaga över för många träd på tomten.

Tänk om du skulle komma hit och bo i mitt fina studentrum i en vecka.

Har finns det INTE alltför många träd och definititvt inga städerskor...

Jag delar köket med 12 andra och studentkomplexet är ritat av samma arkitekt som hade i uppgift att rita alla fängelser åt KGB på 70-talet...

Du är välkommen hit vilken dag som helst så kan jag flytta in i ditt hus istället.
Käka talibanens mat och kratta trädgården varje dag!! =)
Pierre

✿Ewa sa...

Hahaha! Det där med lapp på ICA blir nog bäst haha!

Lady Stalker sa...

Haha, vi kan ta varann i hand du och jag! Vi hade flera mega-ekar, varav en numera har gått till de sälla jaktmarkerna. Därmed färre löv att kratta och mer sol på ladyn, som steker sig på altanen medan maken trädgårdsarbetar! ;-)

MonasUniversum sa...

Pierre: I wish, att det var Astra alltså. Hade det varit det så hade jag garanterat haft trädgårdsmästare, kockar and you name it! Jamen det är bra att du bor som du bor, då kommer du att uppskatta framtida boende på ett helt annat sätt!
Men kom du till Stockholm, så kan du få sitta under min korkek och blir serverad mat en dag, eller två!

MonasUniversum sa...

Ewa: I know, jag ska sätta upp en idag.

Ladystalker: problemet är att vi bor i ett kulturminnesmärkt bajsområde, så just min jävla mega-ek får vi inte ta ned...annars hade den varit borta för länge sen!

Anonym sa...

Men pierre!
då får du säkkert kratta innan maten :)
//
Bloggängel :)

Buzan sa...

jag gillar att kratta, speciellt om det är sol och man får öl.. deal??

MonasUniversum sa...

Buzan: done deal!

Anonym sa...

Du ska ju se till att det blir en ung snygg grabb som är trevlig att titta på. Då kan du och Christina sitta på altanen och sola o dreggla.
Tänker mig Gabrielle i Desperate Housewives, hon hade väl en bra trädgårdsmästare? *wink*

Anonym sa...

Jag har hört att träd dör ifall man "råkar" hälla ättika runt rötterna... så du får försöka låta bli det, eftersom det är kulturmärkt! haha...

Lee

Majsanochmalla sa...

Hahha... Jag har hört att makar kan kratt/sköta trädgårdar om mann hotar med sexstrejk...

Annars är jag klart mutbar...

Fram med grill å vin... Jag kommer!

Pok


Mallgräsfräsarbrallan

Anonym sa...

Haha mimmi säger att du ska ha en ung, snygg grabb som är trevlig att titta på i trädgården.

Det är ju inte för inte som jag kommer skriva att jag är ung snygg och trevlig att titta på i mitt CV!!
Pierre

Anonym sa...

"Man ska inte ha större trädgård än att ens make kan sköta om den".
Har jag läst någonstans, tyckte det var bra. Men glömde bort när jag köpte radhus att jag inte hade någon make till trädgården...Så det kan bli - nu får man fixa skiten själv!

Annika

BARISTAN sa...

jag känner en i U-sala som kan hjälpa dig. men hon har en kvast istället för en kratta. funkar det?

Anonym sa...

har du oxå blivit sjuker???

MonasUniversum sa...

Baristan: TACK! Det var månadens första GAPSKRATT. Du, då krattar jag hellre själv. Fy fan.

Anonym sa...

Upprepar.

Jag krattar gärna.

Det är bra för bysten. Man får fastare bröst och ser allmänt mer fräsch ut. Alltså.

Denna fräschör kan man sedan eliminera med vin i solen. Vilket jag också gärna gör :)

MonasUniversum sa...

Christina: du är min StadsPrinsipessa, så här krattas ingenting. Däremot kan vi gärna dricka vin.

Och du, det går snabbare att ringar Doktor Fix! Fan, hålla på att kratta för att få upp bysten, näpp, jag ringer bara ett samtal, så är det klappart och klart sen!

Anonym sa...

Hej :) Linnea heter jag, och jag erbjuder min assistans. är 17 år, bor i Solna och skulle kunna klippa gräs och allt sånt hela sommaren, utan tvekan. Jag har ingen större erfarenhet, men jag vet vilken ände på krattan som man ska hålla i och kan klippa gräs. så om du är intresserad så är det bara att du hör av dig på 0737329518, så kan vi komma överens om något! :)