tisdag 18 mars 2008

HEMMA!

Okey.

Jag åker från 34 grader och vaknar upp med 1 grad OCH SNÖKAOS!

Har inte hunnit läsa era kommentarer ännu, men nu är ordningen återställd! Resan har varit fantastisk. Bortsett från hemresan.

Eftersom vi var ute "femitolv" med att boka alltsammans, så uppstod vissa problem med flighterna. Vi var tvungna att ta 4 flighter hem. Och som vanligt var det jag som drog nitlotten.

Kliver på planet i Bangkok. Bakom vår stolsrad så är det en vägg. Och då konstaterar jag följande;

Det går inte att fälla sätena nämnvärt.

Strax efter att vi kommit upp i luften, så hör jag ett ljud. Efter ett tag konstaterar jag att det är ljudet från toalettspolningen. Jag sitter alltså vägg i vägg med toaletterna.

Det betyder också att jag har en jämn kö av människor som står intill mig. Som absolut måste använda mitt nackstöd som "handtag".

Framför mig sitter en dum jävla tysk, som givetvis fäller sätet maximalt.


Så under 11,5 timmar håller jag mig vaken. Och lyssnar på allas jävla toalettbesök.

Och bara för att jävlas, så ser jag till att flytta på mina ben en gång i halvtimmen. Böka riktigt ordentligt, så att gubbajäveln framför mig inte skulle få sova.

När vi kommer hem till huset så har jag varit vaken 33 timmar i sträck. Och är död.

Lägger mig och sover två timmar.

Och går sen på restaurang med bästa väninnan.

Har massor att berätta, så nu kommer det rassla till ordentligt med inlägg!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Babe, business. Du är värd en business class biljett. Gör om, gör rätt! Resten av Talibanfamiljen kan åka monkey, men du är flärdfull och bling-bling. Business.

Anki sa...

Välkommen hem Mona. Väntar med spänning på nya inlägg.

Kram

Eva sa...

Välkommen hem!!
Du har varit saknad. Förstår att det måste ha varit en jobbig hemresa men du repar dig säkert snart. Jag ser fram emot att höra hur ni har haft det.

Kram Eva

Anonym sa...

Håller med de andra! Kul att du är hemma igen. Nu väntar jag otåligt på att få höra mer om hur ni haft det.

Kram Lindis

Majsanochmalla sa...

Välkommen hem bejbisar!

pok

Majsan och Malla

Unknown sa...

Välkommen hem babe!!!


Du får se till att det blir riktiga lyxplatser på flyget när du drar till Vegas, som kompensation lixom ;-)

tanja sa...

Välkommen hem!

Kram

Anonym sa...

Men va f!? Tog du toalettsitsen? A och O på flyg ... INTE toasitsen. Inte.

Anonym sa...

å förresten så ringde jag din mobil idag och då var det en dam som sa att numret inte används längre.

Eh?