torsdag 27 mars 2008

Dum i huvudet. Eller dum i hela huvudet.

Jag har precis beställt ett shampoo på nätet.

Till det facila priset av 450 kr.

Och då kan man ju lätt tro att jag får hem en 5 liters dunk, eller nåt.

Nä.

EN flaska.

Eftersom att jag plötsligt har blivit allergisk mot ammoniak. Som finns i hårfärgningsmedel. Så jag har ont i hela skalpen. Och kliar sönder mig.

Och så råkade jag bränna sönder huvudet i Thailand.

450 kr.

Gissa om maken kommer att få andnöd.

En kraftig sådan.

Rösta på mig

20 kommentarer:

Anonym sa...

Men, har Redken ammoniak i sina saker? Snorbilligt over there. 145 kr för 1 liter, vi ska beställa nu. En 300 ml i Svealand kostar typ 300 kr.

MonasUniversum sa...

Ingen jävla aning. Jag går till Frisören var 6:e vecka. Ooorkar inte färga själv...

Välkommen hem du. Nu får du väl ändå stanna hemma ett tag. Fattar inte hur du orkar, min rygg skulle paja direkt.

Anonym sa...

Fika på söndag???
Christina (som hatar din mobil)

MonasUniversum sa...

Kära fröken hata-Monas-mobil: självklart ska vi det!

Anonym sa...

Ska vara hemma jättelänge nu!! Åker den 19e april till KIna.

Anonym sa...

men varför ska maken få reda på det dhhhhaaaaaa ??
du har väl egna pengar *ler* Monica

Anonym sa...

Haha! 450 spänn är ju en ansenlig summa... Ungefär vad jag har att leva för per månad... Och nej, jag behöver väl knappast nämna att jag inte köper schampo för pengarna.......
Pierre

Anonym sa...

*stakkars dig * klappar dig på huvudet, kan du inte säga att det är till talibanen ;o Moni

MonasUniversum sa...

Pierre: å andra sidan så har du vett nog att skaffa dig en riktig utbildning. Till skillnad från somliga, som "bara skulle ta ett sabbatsår". För att man blev dumkär i en kille....och jag har fortfarande inte klivit av det där sabbatsåret....

Anonym sa...

Eftersom att du bränner 450 spänn på ett par schamponeringar så tycker jag väl knappast att det verkar gå någon nöd på dig!
Jag hade också ett sabbatsår, och jag blev också kär i en tjej MEN dumpade henne när jag skulle börja plugga. DET var ett dumt val. Tänk om det var min blivande fru som jag dumpade... Bara för lite korkade studier. Man får fan hoppas att det ger avkastning! Mitt schampo ska kosta 4500 spänn om 5 år... Flaskan ska vara av guld. =)
Så det så!!
Pierre

MonasUniversum sa...

Se det så här: hade du inte dumpat henne och ni, mot all förmodan, hade startat en långvarig relation, så är oddsen för att ni skulle vara gifta resten av livet lika med NOLL!

Så du gjorde helt rätt....

Anonym sa...

Haha, positiva klubbens ordförande har sagt sitt!!
Jag är mycket väl medveten om det, samt att jag vet att det kommer passera ett antal kvinnor i mitt liv innan jag stadgar mig.
Resonemanget var hopotetiskt grundat på att det verkade ha hänt dig. Men det kanske var någon annan än din nuvarande make som du träffade under det där sabbatsåret? Vågar man fråga hur gammal fröken är? Gissar på mellan 30 o döden... eller ungefär runt 43 för att vara mer exakt?
Pierre

✿Ewa sa...

Kan tipsa om en otroligt bra frisör i Bromma, hon har bara bra produkter eftersom hon själv blev allergisk och trodde att hon inte skulle kunna jobba vidare i sitt favorit yrke. Hon är en av mina döttrars kompis. Heter Jessika S
073-180 32 22.

Majsanochmalla sa...

Men vafan Mona.. Söderbräntda huvven kräver 450 kr schampon.. That´s it!

Pok

Mallahårologbralla

Anonym sa...

va dåååååå bloggg roll??
menar du rss? den funkar ju inte
;(Monica

MonasUniversum sa...

Pierre: vafan, stopp och belägg. Jag är INTE 43 år! I alla fall inte förrän i juni.

Tack Ewa.

Monica: Jojomensan. Men inte DIN blogg. Av nån jävla anledning. Så dig fick jag lägga utanför. Jag gjorde fel på Ewas, trodde att jag lade in den. Christina får hjälpa mig på söndag.

Anonym sa...

jaha jag blir alltid utanför!!!
Så du menar FEED??RSS? eller är det nån annan länk??

MonasUniversum sa...

NÄÄÄÄ, men det funkade inte att lägga in din sida. RSS, Feed, har ingen jävla aning om vad det är för nåt! Christina var här och; plonk, plonk, så fixade hon nåt.

Så du är ensam kvar bland mina gamla bloggar på Favoriter. Men å andra sida så är det dig jag går in till först varje dag. Så det så.

Anonym sa...

ok be henne plonka ner en kommetar till mig!!

Anonym sa...

ok be henne plonka ner en kommetar till mig!!