fredag 27 juli 2007

Vad är det med barn och telefoner egentligen?

Jobbar som en tokdåre för att få vår nya hemsida färdig till den 30/8. 1000 produkter med allsköns beskrivning, översättning, priser, tillgång och bilder. Plonk plonk plonk. Börjar ökentidigt på morgnarna och kommer hem vid 18-19-tiden, bara för att logga in mig från soffan. Dag ut och dag in.

Stora dottern är på Gotland denna vecka. Igen. Jag frågade henne tidigare i veckan varför hon inte ringer hem varje dag. "Mamma, jag har sån hemlängtan, så ringer jag så blir det bara värre".

Jaha. Och varför åker man inte hem då'ra?

Härom veckan så lärde jag talibanen att slå telefonnumret till pappa. Efter det har hon bestämt sig för att satsa på att bli telefonist. Hon ringer säkert 20 samtal om dagen till diverse människor. Just nu är hon hos mormor och morfar på landet ute i skärgården. Där finns det ju då en telefon.

Jag överdriver inte om jag säger att hon ringer mig 10 ggr om dagen. Mäkta stolt över att hon numera kan mitt mobilnummer utantill. Samtalen avslutas alltid med "jag älskar dig mest av allt i hela världen mamma".

Hur kan man bli irro då?

Inga kommentarer: