torsdag 26 juli 2007

Lite tid för mig själv? Yea, right!

Efter att ha varit på broderns landställe så körde jag ut talibanen till mormor och morfar i skärgården.

Min plan var enkel; jobba sig lite och sen ta tag i mina privata projekt;

- sortera in det senaste årets privata räkningar i pärmar
- tömma mitt hobbyrum/gästrum i källaren, och måla om
- rita och beställa ett skrivbord från fabriken i Brösarp
- gå ut och äta och gå på bio med W. Lite shopping kläms nog in också
- gå till frissan och eliminera mina gråa hårstrån
- fortsätta med projektet "Fria Händer".

Dagarna har gått. Detta är vad jag har gjort;

- gått ut och ätit, shoppat och bio med W. Allt mellan 18-23 i Kista Centrum. En kväll alltså.

Ja, sen var det just inget mer. FÖR JAG HAR JOBBAT! För branschen har bestämt att man absolut måste lägga en mässa med start 30 augusti. Och vi jobbar som galärslavar. Får SMS från vänner som vill träffas och har inte ens tid att svara på det. Är på jobbet strax efter 7 på morgnarna. Åker hem vid 19-tiden. Bara för att logga in mig igen. Från soffan.

Alltså. Jag som ALDRIG har egentid. Jag sa redan i början på juni; "alltså, jag sätter en peng på att, POFF så är det typ den 10 september och man undrar var sommaren tog vägen".

Det är exakt så det känns nu. Måste dra i handbromsen känner jag.

Inga kommentarer: