lördag 28 juli 2007

Jag är ju för duktig. Eller helt sinnessjuk.

Sitter fram till 22-tiden igår med min förbannade hemsida. Drar i mig några knäckebröd till middag. För är det något som är skönt med att vara barnfri så är det att slippa laga middag. Jag avskyr det. Äta andras goda middagar bangar jag dock inte för. Och det syns ju också..

Tänker mig en lång sovmorgon. Måste passa på eftersom talibanen OCH storasyster kommer hem i dag.

Vaknar 05.00. "Inte en jävla chans", tänker jag, och tvingar mig att somna om.

Ger upp 05.40. Torkar John Blond ur ögonen och sätter på mig träningskläderna. Jajamensan, du hörde rätt. TRÄNINGSKLÄDER. Ett ord som vanligen inte ingår i mitt vokabulär.

Har fuskat lite denna vecka. Typ hela veckan. Så nu måste jag på't igen. Jag går på bandet. Jag går på bandet och äter Nicotinell. Japp, tränar med Nicotinell i munnen.

Ja, jag kan ju inte lägga av med alla laster samtidigt. Har bara tuggat i två år. !!! Fick ett litet återfall då kan man säga. Dessförrinnan höll jag upp 4 år, eller nåt. Och då hade jag tuggat i nio, 9 år!! Varje dag. Snacka om looser.

Nåväl, tuggad och färdigtränad för dagen. Och så går det ju inte att duscha på en gång pga all eftersvettning. Så det blidde lite Dr Phil. Kul kille det där. Skulle behöva titta på honom varje dag tror jag visst.

Nu är jag färdigtränad, duschad och har just ätit frukost. Och kl är 08.30. En lördagmorgon. Dags och plonka lite på nya hemsidan.

Man är väl för jävla duktig. Eller helt sinnessjuk.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Precis som du säger själv - vet inte om jag ska tycka att du är otroligt imponerande duktig eller helt jävla sinnesjuk ;-)

Hur som helst så är du fantastiskt effektiv!

Kram på dig!

Malin sa...

Du Mona, ha inte dåligt samvete för att du inte SMS:ar. Vi ses när vi ses. Om inte förr så den 15 september i alla fall (hoppas jag)

Anonym sa...

Du är precis så duktig som man är när man gör saker man gillar. Du verkar vara full av energi och glädje och då klarar men det mesta.
Din dotter är en av de sötaste talibaner jag sett!

Anki sa...

Duktig du är Mona både med jobbet och på gåbandet. Har en vecka kvar till semester och sedan är det nästan den 15:e september. Två saker som jag ser fram emot.

Kram