tisdag 17 juli 2007

Jag har tråkigt. Så jag snodde lite.

Jag har tråkigt. Åskan dånar så mycket att det inte går att se på tv. Så jag missar mitt tisdagsmys (vanligen med dottern) Morden i Midsomer. Så jag surfade in hos Christina, vet f-n inte hur man lägger in det rätt; http://www.treflickor.squarespace.com (fd Solusfemina) och snodde lite;

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Att träffa mina arbetskamrater.

Vad gjorde du kl 08 i morse?
Var på jobbet och gjorde löner.

Vad gjorde du för 15 min sedan?
Satte på tevatten

Det sista du sa högt?
"Sov nu", till talibanen

Det senaste någon sa till dig:
"Mamma, jag vill att min papi ska vara här".

Vad har du druckit idag?
Kaffe, mjölk, lingondricka, och snart te.

Vad var det senaste du åt?
Bandspaghetti, bacon, grädde och honung.

Vad var det senaste du köpte?
En latte och frukostmacka på Shellmacken Lindhagensplan i morse.

Vad är det för färg på din ytterdörr?
Vit

Vad är det för väder hos dig nu?
Blå himmel, fast det åskar.

Godaste glassmaken?
Vanilj med pecan.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Japp

Sover du tungt?
Skulle inte tro det.

Drömmer du mardrömmar?
Det händer.

Favoritklädsel?
Mysbrallor o t-shirt, som åker på samma sekund jag kommer innanför dörren.

Favoritlåt just nu?
Release me

Vad ser du om du tittar till höger?
En beige fåtölj.

Vad gör dig glad just nu?
Att jag njuter av min ensamma tid. Liksom varje kväll.

Vad ska du göra härnäst?
Hämta mitt te, som stått och dragit typ 20 minuter och förmodligen smakar skit nu.

Höger el vänsterhänt?
Både och.

Humör just nu?
Bra. Ensam. Gör vad jag vill. Fast jag borde jobba.

Favoritgodis?
Choklad

Kläder just nu?
Vita shorts och ett rosa linne. För en gång skulle inga myskläder...

Sommarplaner?
Röja och måla i mitt hobbyrum.

Hur många kuddar sover du med?
Två

Spelar du ngt instrument?
Om jag är riktigt packad kan jag nog spela en snutt på piano.

Morgon eller nattmänniska
Har inte bestämt mig ännu. Tycker om att vara på jobbet tidigt. Tycker om att vara ensam uppe sent.

Vad är viktigast för dig?
Mina döttrar. Och min man. När han är snäll och gör som jag vill.

Är du kittlig?
Om jag vill.

Snarkar du?
Näpp, opererade bort mandlarna för nåt år sen. För att jag höll på att dö när jag sov.

Stjärntecken?
Tvilling

Äckligaste insekten?
Tvestjärtar. Hatar hatar hatar.

Stökigt el välstädat?
Well, får jag bestämma själv så är det ordning och reda. Men det får jag inte.

Längtar du mest efter just nu?
Att maken slipar och målar talibanens dörr. Som han har lovat. I två månader. Som ligger på altanen.

1 kommentar:

Anonym sa...

*L* ... här har det dragit förbi. Tv´n i köket blippade som värsta flipperspelet så jag drog ut alla sladdar jag hittade och hällde upp ett glas vin.
Alltså .... nu måste jag fråga ... kära Mona ... har du möjligen lust att lufta mig på stan imorgon kväll? Jag ska fråga Ewa också ;) Tror denne H äntligen anländer imorgon och jag låter 15-åringen har huset för sig själv. Och jag vill gå till baren högst upp på Anglais och sedan till Riche. Och jag vill ha fina kläder och fixa till mig.

... ja just det ... och jag vill träffa en karl som kan kyssa mig :P