tisdag 31 juli 2007

Jag har en man....

som fyller 41 år i morgon. Jag har en man som fyller 41 år i morgon och som är världsabarnslig när det gäller presenter. Inte så mycket avseende innehåll.

Det är antalet som är viktigt. Mycket viktigt.

En gång, när han köpte delar till en servis som jag samlar på, så slog han in var tallrik för sig. Det blev förtiåttatusen paket. Jag muttrade nåt om att varför slå in alla tallrikar i ETT paket, när man kan göra det svårt för sig.

Jag är med andra ord inte likadan.

Sen hör det till saken att min man har allt. Han är världens jobbigaste att handla till. Men jag har kommit på vad denna gång.

Han ska få ett Wii-paket (tv-spel, eller vad det nu kallas för). I detta paket ingår flera spel, handenheter med mera.

Jag har dock ett problem. Eller två;

Enligt traditionen så får man ett litet paket på morgonen. Resten på kvällen.

Nu ska jag iväg och handla. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Jag kan ju inte ge honom ett spel på morgonen. Då fattar han ju att han får själva spelet senare. Och jag kan ju inte ge honom den ena fjärrkontrollen. Då fattar han också.

"Ja men köp nån annan present", säger en vän.

Nu är det ju så att det tog ett halvår att komma på det här. Så det är ingen risk att jag har plan B. Sen är det också så att jag har köpstopp enligt maken. Jag får inte handla ett jota. Och den här lilla paketet kostar 4500 kr. Givetvis har han gett mig dispens för just hans present. Fattas bara annat...

Fast jag har fortfarande inte löst godmorgon-presenten.

Jag kanske ska skruva isär det, och slå in en skruv. Låta honom gissa.

Fast då har jag heller inte löst problemet med att det måste vara många inslagna paket.

F-n, jag kanske ska skruva isär alltihopa. Så får han sätta ihop det själv.

Inga kommentarer: