fredag 20 juli 2007

Solen skiner och jag har fått "fria händer."

I går startade Operation-sluta-med-nattblöja. Och Tumsugning.

Åkte iväg till tygaffären och köpte 4,5 meter frottéplast. Nu jä---ar är det slut med nattblöja. Rattade in till Apoteket och köpte lite Stopp-o-väx. Talibanen har högtidligt meddelat mig att hon nu är mogen för detta enorma kliv.

Jag instruerade henne noga i nattens eventuella händelser: "ja, och sen om du vaknar och vill kissa, så göra bara som xxx och xxx: gå in på toaletten, kissa och torka dig själv. Du behöver INTE VÄCKA MAMMA. Okey?! Jag låter lampan vara tänd på svagt ljus och du behöver inte tvätta händerna."

-Varför ska jag inte tvätta händerna mamma?

-För att du når ju inte upp till handfatet och du vet ju hur irro mamma blir om mamma måste vakna mitt i natten. Vi kan tvätta händerna när du vaknar sen på morgonen. Okey?

När det var dags för att måla lite Stopp-o-väx på tumnageln så tog modet slut.

-Mamma, kan vi inte vänta tills jag fyller 4 (30/7)?

Vaknade 05.00 av att hon låg bredvid mig. Kunde inte somna om eftersom jag fick panik omutifallatt hon skulle kissa i vår säng. 06.00 kunde jag inte hålla mig, så jag väckte henne och sa: du, du får INTE kissa i mamma och pappas säng, okey. Varpå hon svarar okey, och gick upp och kissade. Det var med andra ord i grevens tid.

En dryg timme senare fann jag mig själv på gåbandet. Japp, jag har kört varannan dag. Är sååå duktig. Och det är sååå tråkigt. Gudskelov för att jag kan lyssna på bok i iPoden. Om jag bara kunde sluta att äta choklad, och annat skit, så skulle nog kilona börja rasa nu.

I dag är det städdag. Igår vattnade jag blommorna hos snart-ska-vi-börja-stavgång-grannen. Hon som tog livet av mig med den där konstiga mattan. Deras hem är rent från prylar. I love it. Mitt hem är belamrat. Inte mitt val. Och jag är väldigt trött på det.

Maken vaknar och är på gott humör. Jag nämner i förbifarten att "det är verkligen nice och inte ha så mycket skit överallt. Undrar om jag kan bo inne hos dom tills de är tillbaka om 3 veckor".

Makens svar förvånar mig: "Håller med. Du, jag ger dig fria händer. Om du vill".

"Fria händer" ???? !!!

Jag får alltså "fria händer" att röja hans skit här hemma.

Alltså. Ett sånt erbjudande har aldrig förr skett. Gissa om jag har bråttom. Innan han hinner komma hem och upptäcka vad hans "fria händer" kommer att innebära.

Och när han ändå var på så gott humör så passade jag på att tala om att jag, häromkvällen bokade en resa till Thailand den 20 januari.

"Alltså, man kan ju boka, och betalar man inte bokningsavgiften så försvinner bokningen. Det vara bara det att avgiften var lite högre än jag trodde. Typ 7000 som ska betalas senast 25 juli." Sa jag.

"Va? Vafan kostar resan?"

"Ehh, 98 000. Fast då är det två veckor. Och på lyxhotell. Och så fanns det visst nåt "riktigt" businesscenter (tänkte locka lite med ordentliga internetuppkopplingar = han kan jobba lite = lugn och ro för hustrun) och det lät ju bra." Sa jag.

"Vi får snacka om det här senare". Sa maken och försvann ut genom dörren.

Och nu har jag bråttom som fan med mina "fria händer".

2 kommentarer:

Anonym sa...

*ASG*

Hej söta skitmona :D Jag skrattade gott när du skrev under din kommentar hos mig hahahaha!!

Kör så det ryker med dina fria händer! Jag kan riktigt se den tromb som far genom ert boende nu :D

Ella sa...

Hihi... sitter här med ett leende på läpparna. Jag gillar ditt "trams".

Verkar ganska praktiskt att ha fria händer... Det kanske är något som man borde be att få själv...