måndag 7 september 2009

Om att sjunga fuck you när man är 6 år.

Minns ni min nya signal på mobilen när maken ringer?

Ni som hängt här ett tag vet att maken, eller rättare sagt; chefen ringer mig mellan 8-20 gånger om dagen. Varje dag.

(Och ja, vi arbetar tillsammans. Och sitter på samma kontor. Men är ibland ute på ärenden.)

Hur som helst så är jag jäkligt trött på det här ringandet i tid och otid. Men får skylla mig själv som svarar.

Jag tänkte att jag var fiffig som lade in en särskild melodi just när han ringer.

Så att jag kan ladda från tårna och bli förbannad utan att det är i onödan liksom. För nu är jag ju säker på att det är han.

Problemet är att låten är så sablans trallvänlig, så jag blir på så gott humör varje gång jag hör den.

Inte riktigt enligt planen alltså.

Och jag kan säga att det är mindre fiffigt att höra talibanen sjunga refrängen.

Men Gud ske lov så hör hon taskigt.

För hon sjunger "Dack you, Dackju väry much".

6 kommentarer:

Agneta sa...

Nej, nej, det är inte Fuck you, det är Fack ju. Som en uppmaning att gå med i facket. Eller ur om man känner för det...

CamHel sa...

hohohohohho!!!

jag har polissirenen när min man ringer!!!

Singel i storstan sa...

Som när tonåringen var liten och gick omkring och sjung "I'm so horny". Det kändes sådär...

Catharina sa...

Säg att det är thank you... det låter ganska likt...

Dubbelörn sa...

*gapskrattar*

Satt bara o väntade på detta inlägg efter att tidigare ha läst om din nya ringsignal *asg*.

Kram till Talibanfavvisen

Mysan sa...

Haha, kanske du borde byta till någon mindre trallvänlig. Min mamma har en snutt från filmen Kopps när min pappa(hennes exman) ringer. Du vet när de är i skogen och skjuter och den ene säger "You motherfucker" osv.
Behöver jag säga att min mamma inte alltid är så glad på min pappa? ;)
Eller min systers man som har en skällande hund när min syster ringer.