fredag 9 september 2011

Om den nya sidan

Som ni märker så är det stora problem där just nu. De har gjort om hela sidan med en massa tekniska förändringar, vilket har strulat till det en aning.

Jag har aldrig jobbat i Wordpress så jag har noll koll just nu. Jag vet dock att det inte alls ska vara svårt att registrera sig när sidan är "normal" igen.

Sen ser jag att "Svedski" t ex, har synpynkter på textstorlek och lite annat. Jag ska höra med pappsen Peter hur man/om man kan fixa till det.

Jag tänkte att, fördelen med att flytta över dit på en fredag, skulle vara att alla ni i normala fall har annat att göra och inte skulle märka att jag drog härifrån, hehe. Fredagar är nämligen stendött här inne...vilket ni har hört mig gnälla om förr..

19 kommentarer:

Anonym sa...

Riktiga problem...alla vi vill vara med i fortsättning på dina tokigheter! Servern Crashbombäng.
Kalabalik när Mona anländer till sitt "Nya hem":
Överbelastning kallas det, hihi

Anna M

Ps Vad ska du där och göra, du är ju stjärna redan..skrattar...

GudinnanT sa...

jag hitta ju dig men det va väldigt knepigt att kommentera och som det syndes så vart det tre olika...men jag fick upp ett fel medelande varje gång så gjorde ju om ordningsam som man är.

Mr Lee sa...

Nej, det var nog det sämsta tänkbara du kunde hitta på. Rörig layout som bara bygger på att reklamen skall synas och text som knappt går att läsa även om jag kan zooma.

Fick klicka på en massa ställen för att komma till din sida och väl där kommer det inte upp någon text.

Det blir säkert bra, men man brukar beta testa några gånger innan man släpper något och speciellt när det är fråga om någon som är kommersiellt och som man vill folk skall gilla och återkomma till. Jag skulle ha hållit mig från att flytta dit tills de är klara och har något som funkar. Detta hade vilken web-rookie som helst som laddat ner Joomla och fått lite fina bilder kunnat slänga ihop på en förmiddag.

Ursäkta den totala sågningen, men det den sidan funkar inte som den är idag.

MonasUniversum sa...

Ujuj Robert, närmare en hjärtinfarkt än så kommer jag nog inte!

Så nu håller jag tummarna att allt blir så okey att du kan stå ut!

Me and my dark secrets sa...

Wordpress sa du? Varför just den skiten? :/

Mr Lee sa...

Stora problem med tekniken var nog bara förnamnet. Provade att regga mig igår men det funkar inte.
En annan sak de får styra upp är att era banners är så lågupplösta och reklamen i värsta HD upplösningen, ger bara intrycket av att reklamen är viktigast. De kunde också ha lagt reklamen på sidan, när man går in på din blogg så får man bara upp huvudet för bloggfamiljen och bannern med vin-reklam. Det är väl inte ett systembolag bloggfamiljen driver?

Just nu är B-klass ett överbetyg på deras portal.

MiaMaria sa...

Irriterande att man bara kan använda små bokstäver till sitt användarnamn. dessutom var miamaria redan upptaget, men jag lyckades inte registrera mig ändå så vi får se om jag orkar igen. Får kommentera högt här hemma för familjen istället ;) Skulle vara smidigare om man kunde koppla blogger till kommentarerna som här.

Zelda sa...

Och jag fick upp att min e-postadress redan var upptagen, men att det kanske skulle gå att registrera sig om några dagar.
Konstigt!

Anonym sa...

Äntligen ett bra beslut att få betalt, men sunkig teknik och svårt att kommentera...

Annette sa...

Liksom Zelda får jag att min e-postadress är upptagen redan. Hur den nu kan vara det när haft adressen i snart femton år?
Nä, snälla Mona, kan du inte komma tillbaka hit ett tag, så får familjen ordna upp sin sida först? Universums härskarinna förtjänar bättre!

Anonym sa...

Jag hänger med till bloggfamiljen, men att kommentera just nu ligger nere - på den sidan... Men jag "följer" med så klart. Vill inte missa ett enda av dina underbara inlägg. Kram Cath.

Anonym sa...

Den nya sidan är kass.

Inte ens RSS feed, långsam att ladda, använder tracking-cookies (olagligt utan notifiering enligt ny eu-lag), fungerar dåligt i mobilen ..


Skit mao.

Anonym sa...

Du kommer ju inte att tjäna några pengar på att flytta, dom tar Graafskan & hennes snubbe serru:)

Anonym sa...

Nädu, jag följer inte med. Inte för att jag varit någon kommenterare av rang men däremot en trogen läsare.

Jag är nämligen allergisk mot reklam.

Så jag kanske är den den tredje bittra? :-)

/Maj

MonasUniversum sa...

Maj: nää, du är inte alls den tredje. De två jag talar om är två bittra jävla kärringar som bara klagar på allt jag skriver..

Men du, tack för att du varit med mig så här långt!=)

Pernilla be sa...

Jag har inget emot reklam men den får inte vara så överladdad att det tar evigheter att ladda sidan. Och regga sig för att kommentera har jag inte lust med. Har tillräckligt med lösenord att hålla reda på. Det borde väl räcka att uppge e-post? Jag sätter alltid ut e-post/egen blogg. Jag har inget att dölja. Hoppas du får bra betalt för antalet läsare kommer att störtdyka, åtminstone initialt. Jag använder själv wordpress - så det är inte problemet. Det funkar super, även i mobilen.

Mvh, Pernilla be

Chihuahuakvinnan sa...

Hm, kommer läsa dig på nya stället men är grovt allergisk till vad f-n de ska med min adress och saker till bara för att jag ska få kommentera så det går fet-bort.

Tack för jäkligt många skratt du redan gett mig och kommer ge mig framöver :)

Lycka till på nya stället och jag hoppas du kommer trivas.
Som sagt, jag kommer följa efter och läsa där med men inte kommentera.

Kram Catarina

Lena L sa...

ÅÅÅåhhh.. nya stället är bajs. Det går inte att registrera sig, kommentarer om att emailen är upptagen mm...urrrk.

Du är lika toppen som vanligt som tur är!

Tänkte bara skriva att hänghäck alltid varit mitt signum trots normalvikt å inte hänger den upp sig med åren heller. Jag vet inte hur du såg ut förut men jämfört med mig är du väldans höghängd!

Anonym sa...

Äh...jag väntar här tills du kommer tillbaka, fixar inte bloggfamiljen, sorry :(