söndag 11 september 2011

Flyttat hemifrån

58 kommentarer:

Åsa sa...

Har ju följt dej lääänge nu men är skitdålig på att kommentera... Självklar vill jag hänga med till ditt "nya ställe" men nu när jag VILL kommentera så lyckas jag inte skapa mej en inlogging!

CreaMaria sa...

Jag brukar aldrig kommentera, men läser göra jag. Har ju varit med sedan ända första början, INNAN du började blogga (Papprikas forum), så du ska inte tro att jag överger dig bara för att du flyttar. ;) Har försökt skapa mig en inloggning, men har inte gått så bra. Får tydligen försöka igen om några dagar. Så det kanske till och med kommer kommentarer från mig i framtiden, hör och häpna. ;)

MonasUniversum sa...

Mamma Mu: Testa nästa vecka. Deras supportkillar är lediga i helgen har har en gedigen lista att ta tag i nästa vecka..

CreaMaria: Åh, jag blir så himla glad vare gång en Papprika-böna ger sig till känna. Verkligen, från hjärtat!

Sus sa...

Jag har försökt kommentera på den nya bloggen, men det krånglar som fan. Irro.

Anonym sa...

Hejpådig du/ monica

Me and my dark secrets sa...

Tycker det också är jävligt störigt med den här loginen.....

Anonym sa...

Klart man följer med man kan ju inte missa att få skratta dagligen åt alla dråpliga händelser i ditt liv.
Love u Mona

Fast jag har inte riktigt blivit vän med den här sidan men man lär väll sig. NU BLIR JAG TOKIG :P har försökt flera gånger nu att posta en kommentar men det vill inte funka blir bara felmeddelande att man är för snabb - det var väll första gången :)

Det här försökte jag flera gånger att skriva på den nya sidan, men klart att man läser dig även om det är lite problem nu i början.

Rebellen75

Anonym sa...

Det går ju lättare att hitta dig nu.
Men jag får bryt på deras grafik och layout. Kanske det fulaste jag sett. Du som haft en ren och snygg layout i alla år jag följt dig. Man undrar - ställde du inga krav alls? Jag väntar nog ett tag - även om jag kommer att sakna dig.

Malde sa...

Kommer och visar mig på den nya sidan så fort jag har fått till en inloggning. Just det har funkat, typ inte alls... Men du ska inte tro att jag släpper dig!

Må så gott

PS. Lycka till i morgon! DS.

Kamilla sa...

Ja man kan ju inte sluta läsa din blogg, men logga in lyckas jag fan inte med alls!!!
Och jag håller med föregående talare den där layouten är totalt vrickad! Ful och rörig och tyvärr så tar det lite glädjen av att läsa. Det var rent och snyggt hos dig innan! Och jag förstår att du själv blir lite förvirrad ha ha.
Men man vänjer sig väl, för dig vill jag inte missa!
kram Kamilla

annika sa...

Ja, jag kommer ju som sagt inte heller in. Å jag tycker inte heller om layouten - den du har här är ren och vilsam och lättläst.
Men jag behöver ju inte kommentera - du vet ju vad jag inte tycker om...Men dig gillar jag för att du är så underbart knasig och bjuder så mycket på dig själv!

Anonym sa...

Om du inte hade några krav/ önskemål när du flyttade så kan du väl skicka vidare dina läsares? Bättre layout (reklam kan jag stå ut med), lättare att kommentera och (för mig det viktigaste) mer lättläst via mobilen. Snälla för dina läsares skull? : )
/ J-blund

Anonym sa...

Men f-n Mona, jag följer dig sen flera år tillbaka även fast jag inte kommenterar ofta eller närmast aldrig... Hoppas att du kommer tillbaka i egen regi igen. Det kanske blir jobbigt för dig att bli en av många... ditt blir deras. Eller? Du är ju inte direkt van att följa andra - det ju det som är din vinnande sida. Som egen företagare, i samma situation som du med man chef o barn så hoppas jag att du kommer tillbaka hit. Jag väntar o ser. Lycka till iaf!

Raggoparden sa...

Med fotoutlöst migrän är det väldigt svårt att ens gå in på en sida som till två tredjedelar upptas av rörlig reklam.
Och håller med alla ovanstående om layouten. Suck så trist och spretig. Ägarnissens förklaring att det är dyrt att hålla en bloggportal köper jag inte, jag driver fem hemsidor, tre via one.com och två via binero, kostar några hundra om året.
Och om du tröttnat på din layout här tar det fem minuter att fixa en ny.
Nej, kommer nog att gå in på nya sidan, men ransonera besöken. Och inte registrera mej för kommentering (varför i hela friden har de något så gammaldags och otidsenligt?).

Anonym sa...

Är det risk att man är en av de två haggorna om man är rädd att man är det? Eller skulle man vara HELT SÄKER på att man är en hagga om man verkligen var det?

MonasUniversum sa...

Anonym: Du är INTE en av de två. Dessa två haggor är inte Anonyma..

Raggo: kan hålla med, men det är tydligen så att om man reggar sig så slipper bloggarna de idioter som härjar omkring på nätet och förpestar tillvaron.

Till er alla: Jag har full förståelse för era synpunkter och en sak kan jag lova er: jag kommer inte smälta in någonstans. Jag kommer fortsätta att blogga i samma stil som innan. Problemet är att jag tycker inte att jag kommer någonstans. Jag är ett bekräftelsefnask som vill ha mer. Jag är så sjukt glad över mina läsare, i synnerhet alla ni som återkommer hela tiden och har varit med ett tag, men jag vill ha mer. Kunde jag, så skulle jag tjäna pengar på egen hand här inne, men jag vet fan inte hur man gör.

Det är lätt att tro att jag har en stor blogg, och det har jag ju..tycker jag. Men går jag ut på stan och frågar 20 personer, så är det inte en käft som vet vem jag är. Jag vill skriva för många fler läsare och vet inte hur jag ska hitta dem.

Det här är ett försökt till det. Jag är fullt medveten om att jag kommer förlora några av er, vilket jag uppriktigt är väldigt ledsen för. NI är ju anledningen till att jag bloggar. Det är liksom er förtjänst att jag finns, så jag känner mig som en svikare, men jag måste vidare...på nåt sätt.

Unknown sa...

Go Mona Go;) Kör ditt race,
Hoppas de fixar inloggningen bara;)
Kram

Mr Lee sa...

Då jag fortfarande inte fått något bekräftelsemail eller kan skapa min inloggning så jag kan kommentera på bloggfamiljen så får jag svara dig här.

Peter hade gjort ett inlägg om reklamen. Otroligt trist att raljera på det sätt han gör. Även om det är med glimten i ögat och de som känner honom vet att han skämtar så kan man inte skriva så som ägare av en seriös portal. Hade det vart hans eget lilla hobbyproj som vänt sig till hans klubb så är det OK, det är inte OK att skriva så om man försöker vara publik. Tycker också att han skall tänka lite på er andra som ÄR bloggfamiljen, ni får också stå för det han skriver.

Tycker han kunde ta sig en titt på ex:

www.byggahus.se
Visserligen bara 1230000 medlemmar och 13000 besök senaste månaden, men lagom mycket reklam och på ett sätt som inte trycks ner i halsen på läsarna.

www.teknikensvarld.se
Inte heller banners tvärs över så man måste börja scrolla för att komma till texten.

svd.se
Det finns dagstidningar som inte ser ut som Expressen och AB.

Lite mer kritik som du borde ta upp och det är att loggan för bloggfamiljen är Hanna Graafs ansikte. Nu är hon ett känt namn och ansikte, men är det inte ni tillsammans som är bloggfamiljen?

Det som stör mig är att när man går in på bloggfamiljen så får man upp loggan och sedan en banner med reklam. Har man stor skärm med hög upplösning får man med första bloggarens rubrik. Kan det säga besökaren något annat än: "Vi tjänar pengar på reklam, ni läsare skiter vi i!"?

Något som jag upplever rör till det ytterligare är att man rangordnat bloggarna på något sätt. Av någon anledning är ni inte upplagda i rullmenyn i bokstavsordning.

Säger som man brukar säga: -Gör om, gör rätt!

Så länge som det inte går att regga sig så får du stå ut med att jag kommenterar här! :)

Anonym sa...

Finns det någon RSS-funktion på den nya bloggen? Jag kollade lite snabbt men kunde inte hitta någon, men hade kanske för bråttom!
/Mia

Anonym sa...

Jäpp, omöjligt att göra en inlogg.

Men hoppas att du fortsätter dina tokigheter trots att forumet är annorlunda.
Om du väljer att bli "normal" kan vi inte fortsätta att stötta dig,
bara så du vet *L*
Se detta som varning....*L*
Anna M

Nina sa...

Har du en privat adress??? har tips på var du kan uppdatera makens tv till kanonpris, så att du slipper äta blodpudding! ;-)

Smultronblomman sa...

Grattis till nya sidan! Dessvärre kan jag inte registrera mig och börjar lacka ur. Om någon tar mitt alias blir jag ledsen. Har inte fått något mail för aktivering av registreringen och när jag försöker registrera mig igen är min e-post redan registrerad.
Jag får väl ge det några dagar till för de kan ju ha massor att göra nu när du flyttat. Men lyckas jag inte kan jag ju inte kommentera, vilket är halva nöjet... Inte ditt fel, Mona!!

MonasUniversum sa...

Robert: har inte hunnit kolla allt, men jag tror att det mesta är åtgärdat.

Mia: tror att det ska finnas RSS nu.

SMultron: jag vidarebefordrar detta.

Nina: mona@hemslojdsprodukter.se

Sorry alla för korta svar, men jag är på väg ut genom dörren..

tina sa...

Hinner inte skapa ett lämna-kommentar-konto, så jag fuskar här. Den här kanske vore något för dig: http://www.signerat.se/butik/disktrasor/disktrasa-champagne/
;-)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
intern1n sa...

Va ere för galning ovan som läser Expressen från 2003? Å gör absurda rykten... Även om Mona säkert skrattar gott (kanske nåt internt skämt som vi andra inte förstår) så ta bort det! Helt smaklöst.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
MonasUniversum sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
intern1n sa...

Tusentack för tips om Syster Lycklig o för rabattkoden!

Precis så mysig affär som du sa! Ska tipsa alla.

Har reggat mig för din nya bloggportal. Det var inte alls så krångligt som man fått höra. Hoppas både du Mona o vi läsare, slipper alla anonyma surtroll nu.

Lycka till med nya bloggandet!
Klart man hänger med!

Förväntar mig inget svar här.
Förstår att det är nya stället som gäller. Väl mött där!

Nina sa...

jag måste ju säga att det var inga stora inkomster i den påstådda branschen!
Jag trodde att man kunde hova in bra mycket mer, tur att man aldrig gav sig in i vuxenbranschen! *ASG*
ja herre jösses..vad folk lägger tid på...
Go girl!

intern1n sa...

Glömde ju tacka för alla roliga inlägg härinne!

Minsta man kan göra efter all tid du lagt ner genom åren. Kan tänka mig att annat blivit lidande av att du prioriterat dina läsare, ofta flera gånger per dag.

Det vill jag ha sagt att jag uppskattar.

Ser framemot nya både roliga inlägg o även när du inte pallar vara rolig -där känner man igen sig!

Kram & Tack Mona!

MonasUniversum sa...

Nina: jag tycker det är mer intressant att man orkar bry sig men inte vågar vara annat än anonym. Verkar vara en mogen typ.

Eller rättare sagt: som om jag bryr mig.

MonasUniversum sa...

intern1n: Åh, tack kära du. Vore det inte för läsare som du, så skulle jag inte palla.

Och välkommen över på andra sidan!

Karina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Karina sa...

Mona jag är ALLTID på din sida mitt hjärta :)

Kram i massor från mig

Malde sa...

Jag har fortfarande problem att skaffa inloggning. Har försökt ett par gånger, men hittills inte fått något bekräftelsemail...

Må så gott, Mona.

Anonym sa...

Jag hade en inlogg på bloggfamiljen,men har glömt mitt lösenord och jag får det inte att funka igen,så jag kan inte heller kommentera/Evalotta

Anonym sa...

Nej nej nej, aldrig att jag gynnar detta!

Ann o´Nym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
MonasUniversum sa...

Älskade "Ann": jag nedlåter mig inte att gå i svaromål av en enda orsak: om du ska komma med påståenden så se för i helvete till att du har rätt fakta. Du är ute och hojar så det skriker om det.

Gör om, gör rätt.

Anonym sa...

Till Ann O´nym

Vad du ville med ditt inlägg var inte att ställa en fråga tror jag. Hade du verkligen varit uppriktigt ute efter att få svar på din fråga så hade du ju ringt upp Mona eftersom du tycks veta allt om hennes namn och var hon bor! Dessutom finns ju en av hennes mejladresser angiven i ett av svaren här ovan! Så du kan ju kontakta henne den vägen och ställe de frågor du tycker att du inte får svar på här. Men då får du ju inte lika mycket rampljus själv som om du skriver här. För det är väl vad du vill - synas?!
Du kanske själv är en bajsnödig finkärring förresten?!
Annika - anonym för dig

men till Mona; de där senaste stövlarna var ju faktistk riktigt snygga! Du har ju lite smak trots allt! :D

MonasUniversum sa...

Annika: Hahaha, du är ju helt jävla störd! Du ska få slicka på mina fina ANDRA stövlar när vi ses någongång. Slicka långsamt.

För dom är väry mucho finare.

Och bra svar förresten.

Bettan sa...

Men jösses, här händer det grejer! har inte hunnit hit på en vecka och då drar du iväg nånstans! Men jag har sagt det förut, jag hänger med ändå. På nåt sätt ska jag det, fast det verkar som fler vill heta som jag så jag får hitta på nåt annat. Försökte, men det blev lite fel och bekräftelsemailet kan jag bara kolla på jobbet eftersom jag av nån anledning inte kommer åt mailen hemifrån, och om två dar när jag kommer tillbaka till jobbet är det för sent, så jag får börja om...Men det löser sig nog hoppas jag, för jag vill också skriva nåt ibland! Kram och lycka till med allt det nya!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
MonasUniversum sa...

Poff poff borta...

MonasUniversum sa...

Bettan: Japp, här händer det grejer! Det har varit jättestruligt på nya sidan för en del som vill kommentera, vilket jag märker på att antalet kommenterar sjunkit kraftigt.

...så jag får vänta tills du är tillbaka på jobbbet!

Maritza sa...

Att dom vill ha namn och adress beror på att dom vill kunna skicka eller sälja din adress till direkt reklam. Fy faan, Mona!

MonasUniversum sa...

Vadå namn och adress? Var då? Jag fattar ingenting?

Kamilla sa...

Mona,,, hur jag gör nu då..
har registrerat mig flera gånger,,hmmm, och mitt namn och mailadress är tydligen registrerade för jag kan inte göra om det,,,, ska få ett aktiveringsmail,,,
har väntat en vecka på det nu,,,men får inget,,
så,,,,,vad göra?
Kamilla

MonasUniversum sa...

Kamilla, jag har skickat ditt mail vidare till Peter och avvaktar svar.

Håll ut!

Chihuahuakvinnan sa...

De kräver ditt namn och din fullständiga adress för att du ska få kommentera. Av den anledningen kommer jag aldrig registrera mig där. De kan få mitt namn och min e-mail men min hemadress ska de skita i!

Henrietta sa...

Jag har läst men sällan kommenterat. Jag kommer inte regga mig på nya sidan och om du envisas med Lill-sis och Pappsen kommer jag heller inte läsa. Det låter så pretto och du är så mycket mer än så i min värld :o)) Så tyvärr mig tappar du!

//Henrietta

MonasUniversum sa...

Hej Henrietta. Tråkigt att du inte hänger på, men du behöver inte oroa dig. Bortsett från att det verkligen är så; att dom är trevligare än de flesta jag har träffat på, så har jag en anledning att skriva så.

Men, mina läsare behöver inte oroa sig. Jag kommer köra min vanliga stil.

Tack för tiden du spenderat på mig!=)

MonasUniversum sa...

Chihua: Jag skickade din kommentar till Peter. Det kan tänkas att det blir en förändring på den punkten ganska snart.=)

Chihuahuakvinnan sa...

Tack för att du sände min kommentar vidare :)

Chihuahuakvinnan sa...

Nu tänker jag kommentera på fel ställe... läst dina stövelinlägg och om du vill ha de svarta fuck me stövlarna så skit i vad folk säger och köp dem och bevisa att de har fel!

De 3 alternativen du la upp är ok men de svarta där med spännena tyckter jag var assnygga! Ser fram emot att se dig i dem :)

Kram

PS
Kan du inte lägga upp en kommentarspost här för oss som vägrar registrera oss där men VILL kommentera....

Unknown sa...

monasuniversum.se nya adressen