torsdag 8 september 2011

*host host harkel*



Åker från jobbet och märker att jag har nån jefla dåre i häcken på mig, och som kör som en idiot. Strax innan höll han på att köra över en gångtrafikant. Jag lackar ur och krypkör, med hastiga inbromsningar bara för att markera. Ser i backspegeln att han visar finger och skriker.

Tänker att jag vid nästa trafikljus ska dra upp idiotens dörr och fråga vaf-n han håller på med.

Då kör han om mig, och precis när jag tänker göra samma sak så ser jag vem han är.

Milan Sevo. Inte en alltför rumsren medborgare.  

Ehh, jag tror jag sitter kvar här i min bil.

Uppdaterat: Jag är ju ute och hojar, det var inte Milan Sevo jag menade, det är Mille Markovic, och ingen annan! Ingen av dem är särskilt rumsren dock.


24 kommentarer:

Hugomamma sa...

Känner som du, när det är en idiot i bakhasorna. Men det är nog klokt att välja sina strider...Även om det är jobbigt!

Åsa C sa...

Tur att du kände igen honom. Det kunde annars ha blivit lite problematiskt för dig...

Anonym sa...

Vem är den gubben???
Har jag bott i Texas förlänge eller är jag bara bara dum:)?
Camilla

GudinnanT sa...

Jag kan lära dig några knep på hur man bäst handskas med såna snubbar...

Lola sa...

Herrejävlar! Hahaha! Inte varje dag man får honom på kofångaren...

Lisa sa...

Men oj vad nyfiken jag blev, vem är snubben??

FotoMarie sa...

Välj dina strider med omsorg. Läste idag om en kille som blev förbannad på ett par inbrottstjuvar o sprang efter dem. Slutade med att de krossade ett av hans ben och slog honom i huvudet m hammare. Fy fan... Handlar det om prylar, skit i det. Handlar det om människoliv, go for it!

FrökenGunilla sa...

Ja du, var det den här snubben var det nog tur att du behärskade dig. Alltid trevligt för familjen att få ha sin mamma kvar...
http://www.expressen.se/nyheter/1.59125/gangsterledarens-vapengomma

Gudrun sa...

Jag lovar att inte avslöja att det var du som låg framför honom... men nu vet han ju var din brevlåda bor...

Unknown sa...

Tack för att du hejdade dig, vi kan visa tålamod trots att det brinner i huvudet;) när vi stöter på idioter/ kram

Karin sa...

"Så jag fotograferade honom lite i stället". LOL!

~Johanna~ sa...

haha tänker som karin... du drar upp telefon o FOTAR!!!? galenpanna!

Anonym sa...

Säkert att du inte är lite aningslös nu?!?! Du kanske borde ta bort inlägget?


Annika

Anonym sa...

Jag skulle inte lägga ut den här bilden på min blogg. Man ska inte vara rädd för wannabe gangsters, men denna man, bör man kanske vara lite rädd för endå... Seriöst, Mona! Ta bort bilden! Inte så jätte-troligt att han läser din blogg och blir "upprörd", men säker kan man ju inte va'... :-p

Millan sa...

Äsch, tror han har värre problem än dig Mona :-) Och om "Kreti och Pleti" pratade om mig med sån respekt om jag var honom skulle jag nog tycka det vore ganska bra. Jag menar...fatta vilken respekt! Fast det hade varit lite kul att se din min när du drog upp dörren högröd i ansiktet och bah: Sorry...ehhh fel dörr ;-)

Pernilla be sa...

Ja, det hade varit en syn :) Jag tror nog att han hade backat av respekt. Busar är som hundar och småbarn. Om man inifrån och ut känner/visar att "hördudu, nu är det faktiskt jag som bestämmer" - ja, då ger de sig plättlätt :)

Mvh, Pernilla be

Anonym sa...

Ta bort inlägget.

Anna M

Suzan sa...

Haha, o så lägger du upp honom på bloggen, erhm.. frågade du först? ;)

cruella sa...

Milan Sevo heter han väl, om vi tänker på samma. Men är du säker? Jag trodde inte han vågade sig hem till Sverige, han har ju grejer hängande över sig vad jag vet.

MonasUniversum sa...

Cruella: du har så rätt, jag ändrar genast. Satt i bilen när jag skrev det där. Och ja, jag är tvärsäker. Han satt i en glassig Merca-cab och körde i 180, nämen typ 90, på Ulvsundavägen/Drottningholmsvägen..

cruella sa...

Gangsterbil!

Marina sa...

Han gick i min klass :-)
I gangsterhooden...

Sabina sa...

Det där är inte Milan Sevo! Ser mer ut som mannen som säger sig ha bilder på kungen med lättklädda damer..

MonasUniversum sa...

Sabina: Jamen jaaa, du har ju rätt, det är inte Sevo jag tänkte på, det är den andra dåren. Vad heter han nu igen?