fredag 2 september 2011

Me and my bloggreaders

Det är så sjukt kul att stå på mässan och träffa bloggläsare.

Som Marie, själv utställare och som kom med det här:
"No added sugar" är nyckelordet här. Jag som somnar när jag äter för mycket socker. Jag som inte längre kan äta choklad, eftersom jag bara känner fettsmaken. Nu kan jag äntligen ta mig en liten bit choklad när jag blir godissugen. Tack Marie, den är jättegod!

Och så kom Åsa-Badanka, Eva i Paradiset: båda är fantastiska skapare men suger hästballe på att uppdatera sina bloggar.

Sen kom Champagne-Åsa förbi en snabbis. Hon och maken äger Stockholms bästa bokhandel på Drottninggatan. Mycket bra bra priser där om ni är bokintresserade.

Måste även berätta att världen är liten. Det kommer fram en kvinna och presenterar sig som Lena. Hon berättar att hennes döttrar läser mig och att de fått henne att börja. När jag så häromdagen bloggar om att ett av våra företag heter Hemslöjdsprodukter, så visar det sig att hon är kund hos oss!

Äta måste man och när man blir bjuden på lunch av Annas Kaos, ja då blir tillvaron lite roligare. Vi pratade jobb och det var riktigt kul. Hon är ingen korkad halvblondin den där kaosbruden. Näpp. Sharp brain.

Och så kom Eva-Lotta, som vet att jag är sjukt svag för blingbling. Kolla vad hon hade med sig till mig:

Och så det här. En fullständigt genial idé tycker jag: smyckeshängda sjalar.

Tack älskling, I love it!
Hon är distributör av dessa handgjorda läderskärp och smyckessjalar från Italien. Alltså inget Kina-crap utan ett litet familjeföretag som sitter och pillar med sånt här hela dagarna.

Och jag föreslog att man ska ta fram andra smycken, utan bling bling, så att man når en större marknad. Jag tror minsann att jag ska börja sälja sånt här på min Kyssmiglycklig-hemsida...som jag inte har fått igång ännu. En sida med grejer som jag gillar. Sjalarna och skärpen finns i alla möjliga utföranden. Eva-Lotta når man på Glorious Agency, 070-714 65 87. (Kristina, är inte det här något för dig i Sturegallerian? De är extremt tasty i verkligheten.)

Ujuj, nu kom jag av mig. Om man kommer förbi mig så måste man inte alls ha någon present med sig, jag blir kalasglad över att träffa er ändå!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Mona var lite trött när hon skrev det här:)..Sen har hon lite svårt med namn...se några inlägg före där hon kallar en karl för Göran hela tiden...Jag med scarfsen och bältena heter Evalotta och har nummer 070-714 65 87...såå,nu kan ni börja ringa:)

Charlotte Siwers sa...

Snalla Mona, lagg upp den har pa Din blogg; http://www.youtube.com/watch?v=162gYmyiGrU&feature=player_embedded

den andra bloggen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Millan sa...

Jag tror nog hon var lite trött :-) Maria heter Marie och är Världens bästa människa! Hon ringde mig efter att ha stått på mässa från 7.00 till stängning för att fråga hur JAG mådde. Dessutom var hon såååå glad att hon gått över till Monas monter.

Det är tur att det finns såna fina människor som Marie och Mona i världen :-)

MonasUniversum sa...

Amen vafan, jag har ju NOLL koll. Så går det när man är trött och skriver inlägg. Utan att korrläsa.

Förlåååååt!

Kaos-Anna sa...

Men vilka snälla ord om mig! :-) Made my skitensamma fredagskväll. Tack :-)

badanka sa...

urk mona,.... men visst jag håller med dig till fullo. Jag gör om och gör rätt, vänta bara;)
Så kul att se dig SNYGGING.
Fin dag till dig å resten av dagarna på mässan

Anonym sa...

Varsågod bästa Mona, kul att träffa dig och roligt att chokladen smakade! Stor kram från Marie från Stockholms Konfektyrfabrik World of Chocolate