onsdag 7 september 2011

Med en kråka i näsan

Hela veckan har jag haft mina byggjobbarbrallor på mig eftersom jag håller på att röja runt på lagret. Idag var inget undantag.

Dock var jag tveksam i morse eftersom jag visste att jag skulle ha ett viktigt möte nu i eftermiddag. Funderade på ett ombyte, men kände att de jag skulle träffa får ta mig som jag är.

Nästa gång ska jag ge fan i att känna så mycket.

Vid 14-tiden ses vi på ett café i Bromma Blocks. Två väldans trevliga människor, varav den ena kommer ha betydelse även för er kära läsare. En mycket snygg kvinna i sina bästa år. Så där ljuvligt vacker som bara blonda brudar kan vara.

Själv såg jag ut som en grovarbetare med håret på ända och noll smink. Jag bad givetvis om ursäkt, men det hjälpte föga. Ett första intryck kan man ju sällan göra om. Inte ens om byggbrallorna är rosa.

Vi sitter och pratar i ett par timmar och när jag sätter mig i bilen och råkar kolla mig i spegeln, så sitter det en snorkråka där. Mycket synligt.

Grattis, pricken över i:et liksom.

9 kommentarer:

Åsa sa...

Usch, då är det inget kul... man vill bara kväppa med fingrarna och starta om dagen liksom.

Agneta sa...

Att ha en liten kråka i näsan är tusen gånger bättre än att vara en riktig skata.

Gillar dig!!

Kram

Anonym sa...

Life is ö bitch men du är Unik!

*L*

Anna M

Anonym sa...

Åh, Mona!
Jag följer några bloggar dagligen varav din slaviskt. Om jag lägger ihop två och två så kanske det händer något spännande imorgon vid en viss nylansering ;) HOPPAS!!!
Önskar dig en kråkfri dag (trodde det bara var mannen som hade såna)
//Kattis

Ninnibeth sa...

Hmm, läste precis en blogg där det stod "Igår träffade jag en av de nya bloggarna. Hon är sjukt rolig och härlig.".
Kan det vara så?
Ett litet smyg-grattis isåfall... ;)

Lola sa...

Meh ska frun börja blogga hos "familjen", va, va, va???

MonasUniversum sa...

Se där ja, en del av er är smartare än andra...=)

Beka sa...

Inte så svårt att räkna ut efter taggen längst ned i ditt inlägg... :-)

MonasUniversum sa...

Haha, jag gjorde det med flit. Tänkte se hur många som reagerade!