tisdag 6 september 2011

Ibland undrar man ju

Halvligger i soffan och tittar på ett inspelat program, när maken kommer in i vardagsrummet.

"Tittar du på det där?"

Ehh, näe, jag sitter här och knypplar...tänkte jag säga, men det gjorde jag inte.

Ibland undrar jag varför man ställer uppenbart korkade frågor.

Jag blev så sur att jag stängde av programmet och slängde iväg fjärrkontrollen till honom.

Sen börjades det: zappandet. Varje kanal får 0,2 sekunder, sen vidare till nästa. Och nästa. Och för säkerhets skull så kör han en vända till...på samtliga kanaler.

När han är inne på tredje vändan så får jag nog och bestämmer mig för sängen.

Märks det att jag är trött på tillvaron just nu?!

22 kommentarer:

Singelmamman sa...

Du kan fortfarande ta med familjen till fulförorten och äta blodpudding och dricka champagne! Som omväxling menar jag.. haha :-)

Mina dagar sa...

MEN är det JAG som har skrivit det här inlägget????

Bitten sa...

Eller är det jag?

Sus sa...

Det där med zappandet har inget med tillvaron att göra. Det är tydligen ett mindre charmigt manligt drag.

MonasUniversum sa...

Singelmamman: du, jag kommer ENSAM tack!

reneesfotoblogg sa...

Dom måste vara bröder, din och min man!

Camilla sa...

Hahaha... ja du Mona, tack för ytterligare ett argument till att jag just nu ska tycka att det är bra att vara singel... hade glömt av att det var precis så där... Speciellt frågan... -Kollar du på det där???
-Ööhh, daa??

Annika sa...

Zappandet är visst, som Sus skriver, ett typiskt manligt drag. Why? Något meditativt vad jag förstår...
De uppenbart korkade frågorna har ju ofta en annan undertext, som du tydligen även uppfattade eftersom du blev sur. ;) Typ "Varför kollar du på det där skräpprogrammet?"

Mimmi (Mrs Lee) sa...

Är det typiskt manligt eller? Fast min tar nog bara två varv, ett upp och ett ner för att sen fastna på någon av de fyra favoritkanalerna.

Annette sa...

Ett typiskt fall av Jag-måste-kolla-alla-kanaler-samtidigt-så-jag-inte-missar-något-viktigt-t ex-reprisen-av-Zlatans-mål-eller-något-liknande--syndrom.
Tror att syndromet ligger latent hos alla med kombinationen XY. För en del individer blir det väldigt uttalat och kan leda till funktionsnedsättning i det sociala samspelet. För andra individer manifesteras syndromet när individen hamnar under någon slags press.
Mycket forskning på detta bedrivs på ett laboratorium i Schweiz. De har ännu inte hittat något botemedel, och de hittills publicerade rönen ger inte mycket hopp för framtiden.

Mejram sa...

Som 30-årig kvinna är jag tydligen mycket manlig. Jag ääälskar att zappa snabbt och många gånger. Då känns det ju lite som att man ser allt istället för att se bara ett program.

Anonym sa...

Fattar inte att alla karlar håller på så där! Zappa från den ena kanalen till den andra innan man ens hinner se vad det är! Varför!? Det är ju bara tröttsamt!

Fru G

Cecilia N sa...

Undrar om inte det där zappandet har gjort mig så dålig på att titta på tv.
Han zappar och jag vill se i lugn och ro.

Tacka vet jag play på datorn.

Anonym sa...

Här zappar vi båda två. Fast olika fort och fastnar på olika kanaler. Jag hatar när maken zappar och han är lindrigt förtjust i mitt zappande. Vi ligger i en lång och utdragen vårdnadstvist om fjärrkontrollen.

//Brippan

Me and my dark secrets sa...

Min blivande är exakt likadan, vilken planet kommer de ifrån egentligen??

Thereze sa...

Värre är när de inte ens frågar! Tar fjärrkontrollen och byter kanal, sen när man frågar vad dom håller på med står dom (dvs min man OCH son) med frågande min och säger: Tittade du på något? Suck säger jag bara. Därför blir det inte mycket tv-tittande, mer surfande..... (jag är också trött på min tillvaro just nu :-) )

A sa...

Hahaha klockrent. Nu är jag dock singel men känner igen symtomet ifrån mitt ex. varje gång jag såg på något program så kom han och tittade på tvn och sen på mig men här är det intressanta han frågar inte om jag ser på tv .(i början gjorde han det typ 1 månad) sen så tog han bara fjärren och bytte. men jag protesterade alltid högljudt och länge genom kommentarer som ja men det är ju klart som fan att du ska få ensam rätt på tv.

så tjejer protestera. vägra sex eller jag vad som tillsist fattar dom att man får sammsas om tvn.:)

A sa...

Hahaha klockrent. Nu är jag dock singel men känner igen symtomet ifrån mitt ex. varje gång jag såg på något program så kom han och tittade på tvn och sen på mig men här är det intressanta han frågar inte om jag ser på tv .(i början gjorde han det typ 1 månad) sen så tog han bara fjärren och bytte. men jag protesterade alltid högljudt och länge genom kommentarer som ja men det är ju klart som fan att du ska få ensam rätt på tv.

så tjejer protestera. vägra sex eller jag vad som tillsist fattar dom att man får sammsas om tvn.:)

Anonym sa...

Min sambo är inte så farlig på att zappa som den genomsnittlige mannen verkar vara MEN han har en annan egenhet som driver mig till vansinne...när han zappar och fastnar framför något program och det blir reklampaus så tittar han alltid på HELA reklamen och zappar vidare precis när programmet börjar igen. Han gör för övrigt likadant om han ska hämta dricka eller kissa, måste se reklamen först så man kan missa lite av filmen o sedan fråga vad som hänt...

Tant T

Ma1in sa...

Störigt beteende, jag skulle aldrig stå ut...Tipsa honom om appen och sidan tv.nu så kan han kolla tablån utan att zappa och störa andra :)

Singelmamman sa...

Välkommen!

Anonym sa...

haha, känns igen. Sjukt frustrerande! Antingen läser jag bok, går in på laptopen, läser tidning eller sover när det händer. Brukar oftast få se det jag vill dock, så jag ska nog inte klaga. ;)

Tant T:s karl verkar ju vara något extra dock. Galet!