fredag 9 september 2011

Nu kommer en del av er bli sura på mig. Stensura.

Det känns som om jag har bloggat i hundra år och det har varit riktigt riktigt roligt. 4081 inlägg för att vara exakt. Plus alla inlägg jag hann radera när jag lade ner bloggen för ett par år sen. Under en vecka, sen överatalade maken mig att fortsätta. Trots att jag hänger ut honom så mycket jag bara kan.

Den här sommaren har jag dock haft värsta bloggtorkan, vilket ni säkert har noterat. Det gick så långt att jag kom fram till att jag nog skulle lägga ned den här verksamheten helt. Tyckte att jag bara harvade och harvade. Att inget hände. Noll utveckling liksom. I want more. Typ.

Precis just då fick jag ett mail från Bloggfamiljen.se. De frågade om jag vill komma över och blogga för dom. De har inte så många bloggare där, men dragplåstret är Hannah Graaf.

Jag har ju fått en del erbjudanden genom åren, men inget som har lockat. Det gör det här. För det kommer hända grejer där i framtiden. Sen kan jag berätta att fru Graaf och jag har en del gemensamt. Nä, knappast utseendet, men hon jobbar också ihop med sin man. Tillsammans driver det alltså sajten Bloggfamiljen.se. Sen har hon självdistans, vilket jag gillar.

I alla fall; initialt så var jag lite tveksam. Man vet ju vad man har, men inte vad man får...brukar det heta. Och så vet jag att en del av er tidigare har talat om att; om jag drar härifrån, så drar ni. Och jag vill inte bli av med er. Alls.

Men det som fick mig att bestämma mig var Hannahs make. Det visade sig nämligen att han har sjukt rolig humor. Även fast han är skåning. Lagom störd. Eller förresten; han är skitstörd. Och Hannah, som jag träffade för första gången härom dagen, är otroligt trevlig och ödmjuk. Och snygg. Fifan så snygg hon är i verkligheten. Kärring.

Så från och med idag så måste ni gå in här om ni vill vara kvar. Det har varit vissa tekniska problem eftersom hela sidan är omgjord och har världspremiär idag, så ser ni mig inte nu, så gör ni det senare eftermiddag/kväll. Please have mercy. Sen klickar ni er fram till mig, tryck på "Lägg till" i favoriter, och poff, så är allt klart.

Och ni som är mig trogna och följer med: snälla, snälla, ta 15 sekunder och registrera er så att ni kan kommentera hos mig. Jag vet, det suger, men det är den enda nackdelen och jag behöver verkligen er, för jag kommer känna mig skitensam om ni inte kommer inte och "pratar" med mig där. Ni är trots allt några tusen och man behöver bara göra det en gång. Förresten, ni har inget val, ni måste f-n göra det för jag är livrädd för det här bytet.

Fast ni två, som alltid är så jävla bittra; ni kan stanna kvar här tycker jag. Hejdå.

70 kommentarer:

Ting sa...

JAG FÖLJER MED!
Det tror jag alla gör!
Gud vad spännande!

GudinnanT sa...

Nä nä nä så lätt blir du inte av med mig se´ru bruden!

Fia sa...

Jag följer med!!

/Fia

Anonym sa...

Hahahahaha....lätt val eftersom jag redan läser Hannahs och Peters bloggar. I'm with you!!!!!

//Helena W

Inna sa...

Inte fan blir du av med mig bruden!

Koala sa...

Vadå sura? Så länge du är kvar så spelar det väl ingen rol var ?! Vi kan flytta oss.....eller hur?

Happy for you!!!
Karin

David sa...

Är det för att du flyttar dit och alla dina läsare vill komma åt siten som man bara får informationen "Underhållsarbete pågår" där de flyttar fram klockslaget hela tiden. Du är för poppis Mona.

Angelica sa...

Mig blir du inte av med i första taget, krävs något mer drastiskt än att byta bloggportal!

Unknown sa...

Jag följer efter dig :-)

Kennelflickan sa...

Klart man hänger med :)

Anonym sa...

Klart jag följer med! / christina M

Wilda Mathilda sa...

Klart att jag följer efter! Nu har jag ju dig och Hannah på samma ställe. Perfekt! ;o)

Anonym sa...

Klart jag hänger med! Vad skulle jag göra utan dina helknasiga inlägg som jag bara ääääälskar?! Mona for president alla gånger!

/Ragdoll

(som numera har en HTC på inrådan av ovannämnda bloggerska. Vill dock inte tala om hur det gick till, bara att jag kommer få höra det från min man tills jag dör typ....)

Anonym sa...

Klart man hänger me´/Liza

Camilla sa...

Jag följer dig vart du än tar vägen. Huvudsaken är att du inte slutar. Hälsningar Camilla som läser varje dag men kommenterar jätte sällan

Marina sa...

Sak bli spännande att följa dig även där.

Maria sa...

Hänger redan där så jag hänger självklart med! Kul!

Ellen sa...

Här ska följas med. Jag är ändå på den sidan och snurrar varje dag så det gör ju det hela enkelt :)

Kram på dig.

Beka sa...

äsch, jag säger som de andra - varför skulle vi bli skitsura?? Tvärtom, kul för dig och kul för oss! Lycka till nu, och ändra inte hur du skriver bara, för vi vill ju ha våran vanliga, roliga Mona.

Grattis till dig, och grattis till mig som fyller år idag!

Osloskånskan sa...

Skåningar är jämnt över relativt balla typer, vad du än tror eller har trott förr.

Anonym sa...

Klart jag följer med...måste fixa så jag kommer åt sidan från sambons mobil oxå...ja jag vet....ligger långt efter och har ännu inte någon lur som jag kan surfa på.

Linda

Unknown sa...

Håller med Osloskånskan, vi är bäst;) klart jag följer med, utan dig stannar klockorna o livet blir pest/ Kram

Annette sa...

Men såååå B, ska man fortfarande behöva vänta på underhållet! Det känns såååå 2009 ...
*trummar med fingrarna*

Ulrika sa...

Jag henkar på!

Livet just nu sa...

Jag är ju skånska men säger som Osloskånskan, vi kan vara rätt balla när vi sätter den sidan till.
Så jag tar mitt balla bokmärke och flyttar dit du ska. Såklart.

Anonym sa...

Va äre för fåntrattar som blir sura för nåt sånt?? Jag hänger på!/ Jenny

Tautolog sa...

Åh, kan du inte skriva ett sista sjukt provocerande inlägg så surkartarna får säga adjö ordentligt? Ett tag där var jag rädd att du tänkte sluta, så en flytt är väl ingenting..

Anna sa...

Klart jag följer med! Kommer alltid att läsa, var du än skriver! Jag var mer rädd för att du tänkte sluta!

Anonym sa...

Jag är inte duktig på att kommentera, men desto bättre på att läsa; Mona, dit du går, går också jag! ;-D

//Carina

Anonym sa...

Följer med. Kan inte låta bli *L*

Anna M

Livet utan Mona och hennes Universum
är inget liv alls, skrattar....

Anonym sa...

Sorry, you go, I don´t follow. Men vi kan väl hålla kontakt via SMS istället?

// Jupp

MonasUniversum sa...

Juppalainen, du är en jävla kärring. Ni andra är bara fina människor!=)

Humlan sa...

Jag brukar ju aldrig kommentera, men nu när jag riktigt har fastnat hos dig sedan ett år (tidigare tittade jag in lite nu och då) så är det väl lika bra att följa med och registrera mig... sedan vet jag inte om jag KAN kommentera, det kan jag inte hos alla trots att dom har .blogspot ens en gång, vet inte varför. Men, men du har ju så många som kommenterar (det är därför jag brukar vara tyst) så du kommer inte sakna mig ändå!

...det var alltså dessa som du träffade häromdagen när du kom i lagerjobbarklädsel?

Ninnibeth sa...

Jag hänkar!
Förresten; om ni inte plockar bort lite saker ur era fönster så måste du börja boosta med d-vitaminer så du inte får solbrist... ;)

Mvh,
kontorsgrannen

MonasUniversum sa...

Kära Humlan. Jag kommer VISST att sakna dig. Och alla er som inte kommenterar! Men seriöst, det är klart att du kan kommentera. Gå in och regga dig. Jag märker dock att det är extrem hög trafik just nu, så det är jättesegt.

Och yes, det var dom jag träffade. Har haft mailkorrespondens med Peter under nån månad, så det var dags att träffas på riktigt!

Ninnibeth: Va, vadå, jag har ingenting i mina fönster..som vätter mot Postens nya kontor, plan två...Däremot kom 3 ton smide idag, som täcker lagerfönstren..

Anonym sa...

Klart man hänger med!!!
// Chris

Anonym sa...

Jag surar.....hur f-n kommer man in på den sidan då????
Får bara detta meddelande hela tiden...
Error establishing a database connection

//Sur skånska

FotoMarie sa...

Trodde först att du skulle sluta helt. Fick riktigt ont i magen. Så länge du bloggar spelar det ingen roll vart. Jag följer med!

SofiaK sa...

Ombyte förnöjer, så jag är med! :)

Humlan sa...

Jaja, jag SKA försöka... när jag kommer in. Du har tydligen skapat kaos där (inte illa!) men jag är på väg.

Anonym sa...

Följer med! Du är grymt kul!/Ellenor

Tant M sa...

Du får blogga vart du vill bara du inte slutar!!! Jag hänger med var du än är!!!

Ninnibeth sa...

Jag ser bara dom som vätter ut mot gatan när jag går förbi till bussen ju. :)

MonasUniversum sa...

Ahh, då vet jag. I hörnet, mot dig, sitter chäääfen. Han sitter nämligen på lagret, hehe. Så resten av det stora rummet, 85%, är ren lageryta. Det du ser är lådor med plädar, hyllor med film, och alla våra pallar med mässmaterial!

Sus sa...

Sur?? STOLT!! wooohoooo!!!

Anonym sa...

Trodde också du skulle sluta blogga vilket vore katastrof, du borde dessutom tjäna stålar på att blogga så du slapp jobba arslet av dig med att kånka smide.

Jag hänger givetvis med!

MonasUniversum sa...

Tack Sus älskling. Det värmer i gamhjärtat. Ting, du, och ett gäng andra trogna här ovanför, har ju en viss betydelse.

Fast just nu verkar det vara lite körigt där inne så jag sitter här tills kön är lite kortare!

Anonym sa...

Blev rädd att du tänkte sluta! Att du flyttar gör ingenting då jag redan följer bloggfamiljen. Förstår att de vill ha dig med i familjen! Petra

Anonym sa...

Försökte följa med men det gick jättetrögt. Krånglig sida och en massa reklam. Trist!

Vivi sa...

Vi ses där.

Svedski sa...

Försöker registrera mig så att jag kan kommentera, men det verkar gå sådär... Först kom jag ingenstans och när jag försökte om stod det att användarnamn och mejladress var upptagna (av mig antagligen...)

Hursom, angående permalänk, på wiki står det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Permal%C3%A4nk
Som jag tolkar det (pinsamt att jag inte kan det egentligen...) så är t ex ditt "här" i inlägget ovan, där du länkar till din nya bloggadress, en permalänk. Verkar det vettigt?

Svedski sa...

Sen måste jag få gnälla lite på nya sidan, det är ju wall of text, alldeles för brett. Det blir jobbigt att läsa, till skillnad från här där du har aningens större text och mycket smalare spalter. Går det möjligtvis att göra den lite smalare och gärna samtidigt öka textstorleken något? Annars blir det svårt att riktigt njuta av dina länga inlägg! :D

NinaPX sa...

Haha, jag har ju stalkat hon "Krondåren i Uppsala! runt ett gäng olika bloggar under ett par år så visst fan följer jag även dig till nytt bo. Tolkar kommentarer som att det är lite körigt på siten just nu, så jag väntar väl lite...men sen kan du räkna med att jag registrerar mig och fortsätter läsa om dig och dina sjuka dagar....Må gott vännen och grattis till flytten! (får du ögonen med dig?)

Anonym sa...

Du tror att vi inte är här på fredagar men nu ser du att det är vi visst o vi följer dig var du än tar vägen o är lyckliga över att du finns :-)

Tant T

Tina Johansson sa...

Klart jag följer med dig, kan inte leva utan dig ;)

sötnos sa...

jag följer ocksa med, läser din blogg varje dag, och det är verkligen underhallning!! kommenterar nästan aldrig

Sötnos

sötnos sa...

jag följer ocksa med, läser din blogg varje dag, och det är verkligen underhallning!! kommenterar nästan aldrig

Sötnos

Anonym sa...

Näe, jag vill fan inte reggas

Anonym sa...

Hänger med! Inte för att jag kommenterar så ofta... Men hur skulle jag klara mig utan din blogg?!? Gluttar in måååånga gånger på en dag. You are the sunshine of My life, that's why I'll always be around! Äh, överdrev väl ganska rejält där, men ändå inte... Äh, hänger som sagt med! :) // Lina

Anonym sa...

Jag har ju precis kommit ikapp så jag hänger såklart på / Åsa

Ett stenkast från Fyndet sa...

säger som alla andra - klart jag hänger med! det spelar väl ingen roll var du bor, lixom.

Lola sa...

Följer redan Bloggfamiljen och speciellt En pappas dagbok, visst har han sjuk humor!! Me like

Kram o lycka till Mona

Anneli sa...

Tack och hej, det var roligt den tid som varade!

Jag har supersvårt att fatta vad du skall till bloggfamiljen att göra - det är ju sidan där alla konflikter skall kramas ihjäl, inläggen skall avslutas med "puss&kram" och "du är vacker!" och där huvudfokus skall vara på mys, mys och mera mys! Känns helt fel för din blogg och din "image", men jag antar att det ekonomiska är bra.

Jag kommer inte följa med. Jag vill inte behöva registrera mig och logga in för att kommentera. Inte för att jag har något hemligt att säga utan helt enkelt för att jag inte vill. Till skillnad från dig tycker jag Peter (och Hannah) verkar ha otroligt svårt att ta kritik och blir stenförbannade så snart någon kritiserar deras sida eller deras bloggar.

Så nej, jag kommer leta upp någon annan blogg att läsa medan du blir mys-Mona. Men det blir nog bra det också.

MonasUniversum sa...

Anneli; åh vad tråkigt att du inte följer med, men jag respekterar ditt val och vill ändå tacka för att du har följt mig. Men en sak lovar jag dig; jag kommer ALDRIG att bli nån Mys-Mona, let me tell you.

Om du ändå skulle vilja komma in någong gång och säga hej, så gå direkt till mig: www.bloggfamiljen.se/monasuniversum

A sa...

Nej, tyvärr. Var inne på bloggfamiljen.se nu för att kolla vad det var frågan om och vad det var för sida och kände direkt att....nej. Det där pallar inte jag. Har läst din blogg några år nu och tycker att du är väldigt trevlig och rolig, men jag är inte intresserad av att stödja någon sorts mys-och-familjesida full av blommor och barnbilder.

(Förstår överhuvudtaget inte varför man skulle vara intresserad av att läsa om Hannah Graaf, så kanske är jag för ung (26) för att tillhöra målgruppen. Tror i varje fall inte det är någon större förlust för bloggfamiljen att jag avstår.)

MonasUniversum sa...

Men A: DU är ju en förlust för mig!

Funker det inte om du lägger in direktadressen till mig? Se min kommentar ovan.

annika sa...

Rent lay-outmässigt tycker jag du har gjort ett nerköp...men jag kanske vänjer mig? Men jag håller med om att textstrl och bredd är lite jobbig.
Å jag tänkte kommentera där inne och då fick jag till svar att jag uppgav fel lösenord.Fast jag minns inte att jag ens varit inne där och skaffat mig ett lösenord tidigare.
Men jag tycker att de har gjort ett superkap - vi är många som kommer att fortsätta följa dig även om vi inte är så förtjusta i just Bloggfamiljen!
Jag kommenterar med rätt ojämna mellanrum och nu får du nog klara dig utan mina kommentarer ett tag (svårt va? :D) för just nu orkar jag inte försöka komma ihåg fler lösenord!
Ha en skön lördagkväll!

Pernilla be sa...

"Du måste vara inloggad för att kommentera". Nej tack. Plus att sajten var superslö. Den här bloggen kan jag läsa på mobilen plättlätt, inte lika lätt på den andra. Jag gillar dig Mona men fattar inte varför du vill byta. Pengar sannolikt.

Mvh, Pernilla be

isa sa...

(Tyvärr) stämmer jag in i nej-kören av den enkla anledningen att bloggfamiljen är en slö skitsida. Det passar inte din image med en slö sävlig kramis-sida heller, du är ju fart och galenskaper! Så jag kommer fortsätta titta in här och hoppas på att du tar ditt förnuft till fånga.
Men tack för en välskriven och rolig blogg fylld av självdistans, det har varit kul att få följa dig!

pangis sa...

Kommer ju självfallet att läsa dig men jag tänker inte registrera mig för att kunna kommentera.. (I o f s är jag ju usel på att kommentera ändå) I övrigt hoppas jag att du håller stilen Mona! Du behövs i bloggosfären:-)

Keep on going!