onsdag 24 februari 2010

HUR hade man råd?

Jag har tråkigt.

Det är -10 ute och maken tvingar mig att titta på OS i Vancover. Där det snöar satan.

Så jag blir sugen på en resa. Alltså, nästa vinter. Eller nåt.

Kommer på att det var ett tag sen vi var på Mauritius. Before the taliban so to speak. När man kunde resa runt hela jorden.

Och jag gillar att bo lyxigt. Skäms inte en sekund över det.

Först blir jag jätteglad över att jag över huvud taget kände igen det jättefina hotellet vi bodde på. Och påbörjar genast en hur-ska-jag-övertala-maken-kampanj i huvudet. Tills jag ser vad det kostar.

8190 kr. Per natt. Skål och välkommen.

Alltså. Vi måste ha skitit pengar back then.

Ska kolla upp Bali istället. För om jag tänker efter så var det vår bästa semester.

Fast det är klart. Skåne är ju också fint.

13 kommentarer:

Carina sa...

:)
Lycka till med semesterplanen!

Hoppas att du mår bra, synd att jag missade dig i fredags.

Kram Carina

MonasUniversum sa...

Thank you baby, och dito. Men du, jag har bett M dra igång en sån där kväll igen, you know. Snart. Kram

Anonym sa...

Jag tycker bestämt att ni ska resa till Skåne i sommar! Jag kommer från Skåne (som du väl förstår!) och när jag besöker mina föräldrar så får jag hicka för att det är sååå fint i Skåne och jag kan inte fatta att jag växte upp i allt det fina! Go for it! Skånska är ju ändå ett eget språk (jag ÄR skånsk så jag får lov att säga det -hehe), så ni kan ju alltid prata engelska med folket så känns det kanske ännu mer exotiskt!

Gunilla sa...

Jajaja, Skåne är förvisso fint (jag vet inte säkert, har aldrig varit där)
Det finns många vackra platser i vårt Sverige.
Men, klimatet...klimatet Mona. Nej, nej, nej. Visst vill du ha behaglig värme o ljumma vindar? Och inte bara eventuellt och utifall att , utan helt säkert.
Res inte i Sverige eller Skåne (jaaa, jag veeet att Skåne ligger i Sverige)
/
Gunilla

Anonym sa...

Jamen Mona, ARUBA sa jag ju!! Vi bodde på ett jättefint hotell som inte kostade skjortan (inte superlyx men helt OK ändå). One Happy Island står det på deras registreringsskyltar och det stämmer verkligen. Mauritius och St Martin etc är ju fulla med grodor (=fransmän). De är inte roliga, fråga mig som jobbar med såna :-)

Liz i Lux som sparar till nästa Arubaresa

POLISHUSTRUN sa...

Som sagt skåne är fint! Kan jag locka med vår bubbelpool kanske?

Koala sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
koala sa...

Åk till Barbados! Det är paradiset på jorden - snacka om att varva ner, ingen har bråttom, alla vill prata, hur underbara människor som helst.
Ett exempel - jag träffade på en gatuförsäljare som ville sälja smycken, jag hittade ett smycke som jag ville ha men sa att han fick komma tillbaka för jag hade inga pengar på mig (vi låg på stranden nedanför hotellet), då säger han: "Don´t worry, you can pay me later, I´ll be around" lämnar halsbandet hos mig och går vidare i maklig takt på stranden. Jag kunde väl ligga still i 12 minuter innan jag var tvungen att kila upp på rummet, hämta pengar och jaga ifatt honom. JAg kunde inte slappna av men det kunde uppenbarligen han.
Underbart land och helt underbart fantastiska människor!

Maria sa...

Klart ni ska åka till Skåne!!!
Ni är välkomna på grillat i trädgården :-)

Unknown sa...

Det var ju det jag sa, välkommen till SKÅNE. Semester här är jättefint. skulle det sen vara behov av arbete för att få balans i själen fixar jag det också;) En annan sida av försäljning;) trevliga kunder har jag.
Ha det

Marie

~Johanna~ sa...

Ja det är vid sådana här tillfällen man förstår hur jävla dyrt de är att ha barn ;-)

Jessica sa...

Föräldrar,, var där, på Mauritius,och klagade över att man fick ÅKA för att komma till öppet hav. Jamen Mauritius är en atoll, vad trodde ni?
Kollade ni inte i en resehandbok innan ni åkte? Jo ,det hade de gjort men innebörden av vad en atoll ÄR, det gick inte upp förrän de var där.

Får jag föreslå Indonesien? Inte nödvändigtvis Bali utan kanske Flores... Malaysia är fint också.

Pia [stjerndorff.com] sa...

SHIT vad dyrt! Nu har jag aldrig rest, men tänkte ju att jag och sambon skulle göra det nångång.. men.. det lär väl bli 2050 med såna priser! (nu är vi båda studenter så inte ens Skåne är aktuellt, trots att vi bor så "nära" som Växjö.)