torsdag 18 februari 2010

Det här med OS, när man inte har koll.

Det har ju inte undgått någon att vi har ett OS just nu. Jag är inte särskilt intresserad och har därför ingen som helst koll på något. What so ever.

Som av en händelse har jag i detta nu tv:n på. Plötsligt är det nån brutta, Olsson-eller nåt, som ska tävla. Jag sugs in i det hela och finner mig själv heja satan. Samtidigt har jag datorn i knät. Och surfar lite. Hamnar på Aftonbladets hemsida och läser om samma böna. Om att hon inte tog nåt guld. Loppet fortsätter på tv:n och bruttan Olsson torskar.

Jag tänker: inte så jävla konstigt, när dom åker varje dag. Hur ska dom hinna ta igen sig liksom.

Surfar vidare.

10 minuter senare fattar jag att det är nattens sändningar som jag sitter och hejar på.

Jävla märla.

7 kommentarer:

Torvaldan sa...

Underbara OS! Ett tips om ni vill se bra TV och samtidigt få lite koll på köpet är att kolla in den olympiska vinterstudion på SVT1 kl. 18.15.
Det är ju helt sjukt hur engagerad man kan bli av andras prestationer. Anjas krach igår gjorde mig illamående i flera timmar. (Inget för dig att titta på efter middagen alltså, Krya på dig!)

. sa...

Men, Mona!
Bedrövliga kvinna!!!! ;) ;) ;)

Kassu sa...

Märla!, kärt barn har många namn!
Jag tackar och bockar för dagens garv!
OS håller på ett tag till så go girl go!
Heja Mona!

intern1n sa...

Ingen koll på sport? I lööv you, du är en riktigt levande människa. Sportagluttarna beter sig som idioter framför TV:n. Det var nåt jag hade kunnat skicka in till din irriterar-mig-mest-på-tävlingen. Är helt avtänd från sportgluttandet efter ett ex som var neandertalare med vrål, armvev o plötsliga fysiska utfall... Hur avtändande som helst. Hur ska man kunna respektera ett sånt low-life...Får väl vara lite politiskt inkorrekt, da...

intern1n sa...

Oj, då, har många vänner jag tycker om som beter sig så, men jag håller fast vid att det inte är så attraktivt...

Dubbelörn sa...

Här finns ett hem som är totalt sport-tv-befriat :D.

Följande samtal hemma hos oss, en tidig morgon i veckan: '

Tidig morgon. Sätter på radion, nationalsången spelas. Kära mannen tittar förvånat upp fr sin DN. "Är det någon som har dött?" "Nää, tror inte det, men har hört att det ska vara något slags OS, kanske någon medalj"
*asg*

Kram

intern1n sa...

Dubbelörn har idyll...