fredag 5 oktober 2007

Stackars människor, jag skäms!

När man är distributör i inredningsbranschen så händer det ibland att man gör så kallade felinköp.

Maken har ju, som bekant, näsa för bissniss men det har hänt att den där näsan varit förkyld. Eller nåt.

Förra året fick vi erbjudande om att köpa in ett större parti tavlor. I akryl, eller vad det nu är. Maken blev eld och lågor.

Jag var, som vanligt, neggofrun, för jag sa "eru full, dom e fula som fan!"

Maken stod på sig. Sa att "man vet aldrig".

Så vi fick en container med tavlor från Kina.

Lagom till denna mässa förra året. Vi sålde en del. Men hade desto mer kvar.

Så nu har vi "min" monter full med dessa avskyvärt fula tavlor. Vi säljer dem för 100 spänn styck. Under inköpspris.

Och när kunderna kommer in och tittar på dom så sätter vi på oss säljarfracken. För här ska krängas tavlor.

Och vi får iväg en del.

Och de som är kvar på söndag kommer jag sälja ut för 50 spänn.

För dom SKA väck.

Rösta på mig

Inga kommentarer: