tisdag 2 oktober 2007

Att jobba ihop med sin man

Jag har en man.

Jag har en man, som jag arbetar ihop med.

Jag har ett tips till dig som eventuellt funderar på att göra samma sak;

Don't!

Fördelen är dock att man säga draåthelvete om man blir arg. Utan repressalier.

Vi är mitt uppe i en mässa nu. En mässa som öppnar på torsdag. En hem- och inredningsmässa i Stockholm.

Vi har två montrar. En där vi ställer ut vår möbel- och inredningsbutik. Inga konstigheter.

Och en där vi ställer ut med ett av våra andra företag. Ett företag som i normala fall säljer till återförsäljare. Alltså till ställen där du går och handlar. Egentligen ska vi ju inte ställa ut med det företaget då vi direkt konkurrerar med våra kunder.

Nu gör vi det i alla fall. Eftersom vi säljer ut överlager och varor som utgår. Så då är det lugnt.

Vi gjorde samma sak förra året. Och en del varor är kvar från då. För att CHEFEN (läs:maken) satte lite för höga priser. Vi fick sänka dem. Och det gick bra.

Så idag har jag och kollegan prismärkt en miljon prylar. Satt priser som vi tror kommer fungera. Redan från början.

Står på ICA och betalar när maken ringer. Helt galen över att vi satt "fel" priser.

Jag försöker förklara läget. Att vi inte har tid att stå på lördag och göra om alla priser när en miljard människor är överallt.

Men han gav sig inte. Så nu ska jag och kollegan upp med tuppen i morgon, och prismärka om en miljon prylar.

Sen. Sen på fredag-lördag, så ska jag be honom faraåthelskotta för jag hade rätt.

Igen.

Jag blir så trött.

Rösta på mig

5 kommentarer:

Monica sa...

Gör inte om det då, låt det vara o låsas som inget:)
Han har väl annat han kan göra n att springa på mässa:) eller? ;)
Kanskje svårt!

eller säg upp dig hahaha

MonasUniversum sa...

Vad sägs om att han står i den ena montern, jag i den andra. Och det är två meter emellan....

Fast säga upp sig vore kanske inte så dumt. Eller verkställa det, för jag säger upp mig varannan månad...

Dubbelörn sa...

Fick mig ett härligt skratt... skön start på morgonen... sorry om det var på bekostnad av dig o dina urusla arbetsförhållanden *skrattar*

Kramar

Anonym sa...

Ska vi byta? Du lägger upp 15-åringens klänning så roddar jag med din man :P

MonasUniversum sa...

Christina: INGA PROBLEM! Hit med klänningen, så fixar jag det på två röda!