måndag 15 oktober 2007

Nu har jag tagit reda på lite fakta

Kom till jobbet och vecklade ut papperet med matschemt. DÅ först ser jag att det inte alls handlar om 15 dagar.

Denna diet varar i 28 dagar. Det är ju bra om man läser ordentligt.

Sen har jag ringt runt och kollat lite. Och det ÄR Professor Stefan Rössner som har varit med och tagit fram det här.

Och läser jag papper nummer två, så ser jag nåt om "gärna motionera" bla bla. Ja, det där vanliga tråkiga.

Fast det är ingen diet. Nu har jag glömt vad det kallades för, men det är en kick start. Så när dessa tjuuuuguåttttta låååånga dagar är över, så ska man gå över mer på GI-mat.

Det jag håller på med nu är en rensning, samt ett snabbare sätt (i kombination med motion då'ra)att få kroppen att starta fettförbränningen.

Så jag kommer inte undan det där jädra gåbandet i alla fall.

Rösta på mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var glad över att du har ett gåband iaf... jag har inte ens en vanlig cykel. Så mitt första projekt om jag ska börja motionera är att åka å shoppa... haha, inte helt fel iof!!

tanja sa...

Men Mona, vad är det jag läser?!?
Jag som kommer bjuda på värsta buffén på lördag, ska du bara sitta och titta på när vi andra äter???

MonasUniversum sa...

AMEN VAFAN. GISSA om jag har problem!
Och jag som är så himla nyfiken på din mat!
Så jag kommer sitta där med 1 st potatis, 1/5 kg räkor, och roquefortost!
Men jag kunde inte hoppa av, vi är 4 på kontoret som kör.
Så det måste betyda att jag får komma flera gånger. Eller hur?!=))

tanja sa...

Jag antar att du inte får dricka vin heller så jag köper en Cola Light till dig, my dear!