fredag 12 oktober 2007

Och så var det fredag igen...

Börjar dagen hos hårfrissan. Lite väl många grå hårstrån börjar titta fram. 2,5 timme senare så syns inte ett spår av dem.

Hämtar ena butikschefen, och åker till specialgodisleverantören. Fyller bilen och dumpar i butiken.

In på kemtvätten och hämta jackor för 1000 kr. Vårjackor. Vad fan tänkte jag med?

Maken har vidarekopplat kontorstelefonen, så kunder ringer och beställer varor. Svårt när man sitter och kör...

Ut till Vällingby och spana in målarnas arbete i nya inredningsbutiken. Plötsligt blir jag glad. Den röda färgen, som matchar loggan, är perfekt.

Ringer snickeriet i Skåne för att jaga på dom om vår nya, specialdesignade kassadisk. Gått för dagen. Går man för dagen kl 13.00? Måste byta jobb.

In på Indiska. I tron om att jag ska hitta nåt som passar min "fylliga" figur. Går därifrån med en sjal. Ja. Dom passar ju alltid...

Järnet till ICA för att handla middag. Åt maken, talibanen, tonåringen och hennes 4 kompisar.

Rattar in på dagis för att hämta talibanen. Inga tårtor, so far.

Då ringer maken och säger att en Fortum-gubbe står utanför hemma, och vill in och byta mätare.

Sladdar hem, kastar mig in för att öppna till honom. Som var sur. Hur fan skulle jag kunna veta, när maken glömt att berätta.

Upp med alla matkassar. Taliban skriker att hon är hungrig, och vill ha vindruvor.

Tömma tvättmaskinen, och in med nytt.

Längtar till kl blir 18.30, då jag ska på den lokala gourmetkrogen för att inmundiga en middag med mina "mammagruppskompisar". Ska börja med ett dubbelt glas rött vin. Går det?

Rösta på mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara säga att jag läser här varje dag, och hoppas att du aldrig slutar skriva för du är så jävla rolig!!! =))
Jag hade missat att läsa i din blogg på hela sommaren, så i förra häromdagen sträckläste jag din blogg från juni till nu i okt. på 2 kvällar!! (läs: halva natten) =)

Hoppas du får trevligt ikväll!!

MonasUniversum sa...

Det är just sådana komplimanger som gör att jag tycker att det är roligt att skriva. Jag niger, och tackar!

Nu ska jag svida om. I min nya sjal. Och gå ut. Och få maten SERVERAD!

Anonym sa...

Instämmer, sitter här med smilegroperna på helspänn, tack för i kväll.
Kramar Carina M

Anonym sa...

Haha! Visst går det! Man bara gapar och sväljer. Du verkar behöva det. OCH det där filbytet. Kramar :D