söndag 28 oktober 2007

"Avgång SK405, gate 77"

I våras så bestämde jag och väninnan oss för att åka till Las Vegas nu i höst/vinter.

Eftersom våra män är snåla när det kommer till att låta deras hustrur resa på en ren shoppingtur, utan att ens överväga att ta med dem, så bestämde vi oss för att flyga på s k poäng. Och bo gratis då väninnan kommer just från Las Vegas.

Det kunde inte bli bättre. Tyckte vi.

Men tiden har bara rusat det senaste halvåret. Och nu har vi svårt att hitta en resa. Eftersom det måste vara en viss avresedag. För väninnan jobbar dessutom hos oss. Så det betyder att två personer, som är fundamentala för verksamheten (det är åtminstone vad vi inbillar oss), kommer vara borta sisådär 10 dagar.

Men hon och jag måste bort. Vi måste andas. Innan vi exploderar.

I kväll föreslog hon att vi helt enkelt tar med varsin kudde, åker ut till Arlanda. Sätter oss i baren, och dricker Margaritas i 10 dagar. Och lyssna på speakerrösten som meddelar avgångar världen över. Och sova i bilen på parkeringen.

Detta är ett förslag vi starkt överväger.

Rösta på mig

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en lagom utflykt ;)
Reser man för långt kanske man överväger att stanna för gott.
Man ska inte ha det för bra.

Anonym sa...

Hahaha! Men kom till Göteborg vetja! Du kan få sova på min soffa ;)

-anki sa...

Du Mona, nu läser jag bloggen från början och jag döööör av garv. Fiii faaan vad du är rolig bruden!

Misstänker att du får notice när någon lämnar kommentarer så det spelar ju ingen roll att jag skriver här på 2007 va?

Det var jag som är "anonym" som skrev att du kunde ringa om du blir lost i skåneland och om du hittar mitt nummer så bjuder jag på champagne. Jag står fast vid det. ;D

MonasUniversum sa...

Hej Anki, tack och välkommen, så här lite mer officiellt!

Och du är inte klok om du läser alla inlägg!

Och vore det inte för att jag är ganska blyg, faktiskt, så skulle jag tacka ja till inbjudan!

-anki sa...

Ha ha ha, det är klart jag inte är klok. Inte någonstans faktiskt. Jag är också blyg. Och småbarnsmorsa, med två egna talibaner; 2½ år och 17 månader gamla.

Vid närmare eftertanke kan jag faktiskt behöva lite champagne.