onsdag 10 oktober 2007

Omkörd

Oj, så bra det gick att prata med maken igår. Or not!

Han kom hem i går kväll. Deklarerade att han var på extremt dåligt humör. Att det sen serverades sallad till middag, gjorde ju inte saken bättre. Tryckte i sig choklad och gick sedan och lade sig. 21.15

I morse drog jag som vanligt iväg till kontoret. Brukar kunna sitta ett par timmar för mig själv, innan han dyker upp.

Han kom aldrig.

Vid 10.30 så ringer han. Säger att han inte har hört av sig, för han är på skitdåligt humör. Att det är för mycket med allt nu. Att han är slut.

Så jag fick lägga i växeln och gasa.

För vi har inte tid med två personer som checkar ut.

Det är ju fan typiskt.

Han ligger ett steg före mig heeeela tiden.

Rösta på mig

5 kommentarer:

Anonym sa...

Försiktigt,,,
Ta promenader med mobilen avstängd. Ät rosenrot, två varje morgon. Köp avslappningsmusik som du lyssnar på i bilen, på kvällen innan du somnar. Boka omedelbart kognitiv terapi! Är dessutom avdragsgillt har jag för mig.
Been there, done that.

MonasUniversum sa...

Okey;

Rosenrot - beställt

Promenader - hur gör man det? Måste undersökas..

Avslappningsmusik - finns nånstans här hemma, leta sig lite

Terapi - just avslutat 2 år, en gång i veckan = "friskförklarad"!

Tack min kära Rosa!

Eva sa...

Stackars dig. Jag skulle få panik i din situation. Tänk om han går in i väggen. Ska du dra hela lasset själv då??? Testa tai-chi otroligt avslappnande och samtidigt upp-piggande.

Anonym sa...

Va? Har du haft kognitiv? Avslappning, lära känna sina känslor, andas, ta det lugnt,,, osv.

Malin sa...

Skit också! Du vi ska boka in en måbra-dag tycker jag. En ledig lördag eller söndag då vi bara njuter av livet. Och snart - inte 2012 eller så.