måndag 22 oktober 2007

The negotiator!

Sorry, jag har jobbat som en babian och inte hunnit med min kära blogg.

Intentionen är att butiken ska öppna på torsdag. Och just nu så förstår jag inte hur vi ska fixa det. Åker som ett skollat troll mellan kontorslagret--Solbergalagret--andra-butikens-lager och nya butiken.

Talibanen har varit med från morgon till kväll. I går så sa jag att hon skulle få lön för att hon hjälpt oss så mycket. Lovade henne 100 kr.

Idag hämtade jag henne från dagis, och drog direkt till butiken. Hon jobbade lite till.

När vi sitter i bilen hem, vid 19.30-tiden (mmm, bra mamma va?!) så säger hon:

"Mamma, du har nog glömt att ge mig lön och det är inte så bra!"

"Ojdå, ja, det har du rätt i, du får den i morgon, för jag har inga pengar på mig just nu."

"Okey, men då får du inte glömma att jag faktiskt ska ha lön för idag också mamma!"

Herrejävlar. Om det låter så här, när hon är 4 år, hur ska det inte låta om 10 år då?

Rösta på mig

3 kommentarer:

Monica sa...

jaaadu hur ska det låta ;) snart har hon vel ett eget bankomatkort som ska fyllas ;)

Anonym sa...

Om tio år har du inte råd att anställa henne :-)

Pihlina sa...

Hahaha. Det kommer bli tuffa tider sen. :D

Och jag kan intyga att det är bättre att jobba som en babian än inte alls.