torsdag 1 maj 2008

Valborg och tonåringar.

Kommer hem sent från jobbet, trött som en babian. Tonåringen har hunnit dra, så jag ringer och kommer med 11 miljoner förmaningar. Och hon surar.

Maken och jag bestämmer oss för att "ta en snabb titt på brasan, och sen direkt hem."

Klockan 20.30 ringer jag och kollar läget med tonåringen från platsen där jag befinner mig. Hon lackar och får för sig att jag är på denna plats för att "snoka" eftersom hon är på väg dit vi är. Jag talar om för henne att jag inte hade en aning om att hon skulle just dit.

Efter en stunds tjafs lugnar hon ned sig.

Hon och pojkvännen är redo för hemgång.

??

Jag säger att vi ska på en snabbfika hos kompisar, och plockar upp dem efteråt.

Snabbfikat dröjer några timmar men sen hämtar vi dem.

Nyktra och fina.

Se där ja. Mycket snack och liten verkstad. Bra tonåring.

Nu kan jag somna lugnt.

Rösta på mig

Inga kommentarer: