torsdag 1 maj 2008

Svar på tal från en störig 4-åring.

Jag sitter ofta i soffan med laptopen i knät. Och igår tyckte maken att han var rolig när han "lärde" talibanen att säga: "Mamma, nu tar jag snart datorn i från dig om du inte slutar!"

Idag har jag haft 15 tokspel på henne. Hon har kommit in i nån sorts 5 års-trots. Och beter sig som om hon är 2 år. Det ska ritas överallt. Och gärna "måla" naglarna med svart tuschfärg.

Så när hon gör det och jag får tokspel för att det har kommit färg på golvet samt att hon sätter sig med sina "målade" naglar i soffan blir jag stenförbannad. Och beordrar henne att tvätta sig omgående.

En stund senare går jag in i badrummet och upptäcker att hon har kladdat färg överallt.

"Nu får du ge dig, nu blir jag vansinnig." Säger jag.

Hon spänner ögonen i mig och säger:

"Och jag har fått nog på dig. Nu tar jag snart datorn i från dig om du inte slutar att tjata."

Häpp.

Inte alls störig.

Rösta på mig

Inga kommentarer: