måndag 26 maj 2008

Mors Dag, och lita aldrig på en makes inköp

Igår var det Mors Dag.

När jag vaknar är talibanen och make redan nere. Jag antar att de förbereder en smarrig frukost på sängen.

När en timme har passerat så ger jag upp och hoppar in i duschen. Och eftersom det hörs ned till dom så dröjer det inte länge förrän maken kommer upprusande. "Men, men, du ska ligga i sängen."

"Amen jag har ju väntat hur länge som helst. Okey, jag går och lägger mig igen när jag duschat klart."

Sen kommer make, taliban och tonåring. Utan frukostbricka men med 5 paket. Jag gillar paket.

En bok
2 stekpannor
2 kastruller

Vad ger ni mig för den?!

Fast ska sanningen fram så hade jag önskat mig det. Eller rättare sagt; jag bad specifikt om EN särskild stekpanna och EN särskild kastrull. Då vi har en asgammal spis som "käkar" stek- och kokkärl, så måste dessa bytas ut med jämna mellanrum.

Jag bad alltså om två identiska till de vi har.

"Ojdå", sa maken.

"Ojdå", sa tonåringen.

"Bra va?", sa talibanen.

Sen kommer jag ned i köket och upptäcker att maken även införskaffat;

nya skärbrädor
2 nya glasburkar för förvaring

"Jamen, du gillar ju burkar." Sa maken.

Förvisso. Men jag gillar också att saker matchar.

Så nu har jag fyllt påsen med samtliga varor och i veckan åker jag tillbaka till affären och köper det huset verkligen behöver. Läs: det JAG tycker att huset behöver.

F-n, jag måste nog styra upp det här med Mors Dag och presenter. Skulle aldrig ha slutat med traditionen "diamanter, briljanter, diamanter", som jag kört med i alla år.

Det går liksom inte att misslyckas med det.

Men boken var bra i alla fall!

Rösta på mig

Inga kommentarer: