tisdag 27 maj 2008

Jag och min trädgård

Jag tillbringade helgen i min trädgård.

Det hör inte till vanligheterna.

Eller, det hör inte till vanligheterna att jag planterar blommor. Det är 3 år sen senast.

Och när jag är i trädgårdsaffären så kommer jag ihåg varför det var så länge sen; för några tusenlappar senare så har vi bilen full av blommor och frön.

Talibanen har fått för sig att hon vill ha solrosor.

Mamma köper frön.

Mamma och taliban planterar 48 tusen solrosfrön längs det avgränsade staketet mot grannen.

Mamma kollar inte på påsarna förrän efteråt.

Det finns flera sorters solrosor.

Mamma har köpt dom som blir mellan 3 och 5 meter samt dom som blir upp till 40 cm!

Dessa planteras hej vilt längs med staketet.

Grannarna kommer att tro att jag var packad.

Kollegan tröstar mig idag med att rådjuren älskar solrosor.

Jag har rådjur 4-5 dagar i veckan i min trädgård.

Jävlar vad ledsen talibanen ska bli.

Måste hitta på nåt.

Jag är inte så bra på det här med trädgård. En gång var jag väldans duktig och grävde upp en massa ogräsbuskar. Och finslipade några andra buskar.

Min mamma kom över lite senare och konstaterade att jag grävt upp dom riktiga buskarna och ansat ogräsbuskarna.

Behöver jag säga att vi har den fulaste trädgården i hela kvarteret....

Rösta på mig

Inga kommentarer: