onsdag 8 april 2009

Ibland undrar man hur det står till i huvudet på folk.

När man är egen företagare och arbetar i två olika branscher så är alla arbetsdagar olika. Och man kan aldrig planera en dag i förväg. För alltid händer nåt skit.

Härom dagen fick jag göra en brandkårsutryckning till vår största butik i norrort. Glassföretaget hade missat säsongens första leverans och jag fick åka och tokhandla glass för många tusen kronor. Med talibanen i släptåg. Och det är ju en utmaning bara det.

Nåväl, frysen sattes på, glassen lades i och en sur jävla fru kunde dra hem igen.

Nästa dag ringer maken, som råkat ha vägarna förbi butiken, och skriker som en babian.

Nån jävla idiot till anställd hade fått för sig att dammsuga och drar då ur kontakten till glassboxen. Och skiter i att stoppa tillbaka den.

Så det krävs ju inga högre studieskulder för att lista ut vad som händer.

Fatta att man undrar vad man håller på med ibland.

10 kommentarer:

Maria sa...

Tyvärr är det jag som har dagens värsta. Min anställd släppte i väg en soffa för 18.000kr utan att ta betalt!!! Ursäkten var att kunden glömt sitt kort och LOVADE att betala i morgon! Jag trodde mina trumhinnor skulle sprängas när Lasse gav ett stycke utskällning!

Tycker supersynd om dig Mona i alla fall! Lasse hotade med att kommer inte kunden i morgon får hon betala soffan själv. Kan inte du göra så med klanten med glassen?

MonasUniversum sa...

Amen för helvete; hur FAN kunde hon göra nåt så korkat? Ibland blir man ju så förbannad att man inte vet vad man ska ta vägen. Och ALLTID är det så att den anställde har ALLA rättigheter och inga jävla skyldigheter. Man blir så trött.

Viktoria sa...

Konsekvensanalys är överflödig...

Gabriella sa...

"Så det krävs ju inga högre studieskulder ..." I lööööööv your way to express yourself!

Go, Mona, go! *Asg*

Pernilla sa...

Men herregud!!! Det är ju sinnessjukt! Båda exemplen. Vad är det med folk?! Okej att jag var rebell på Stadium när jag tyckte att en kund kunde få en ny termos när den han hade köpt visade sig sakna lock när han öppnade kartongen hemma. Enligt en annan anställd skulle man beställa hem ett lock, det gick absolut inte att byta termos. Då kände jag att servicen fick gå före och att de i så fall fick dra av den där termosen på min lön... Känns som att det är liiite skillnad dock.

Undrar om någon sitter gott i sin 18000 kronors soffa ikväll...

Usch. Lider med er. Vad fan tror folk? Man kan aldrig vara nog så försiktig när man anställer för sedan är man fast med folket.

Monica sa...

men va fan viket pucko säg att di driver med mig !!!!!?????????Var det i T Centrum_?
Och idioten

Mr Lee sa...

Den siste idioten är inte född. "Sunt förnuft" verkar vara ett option som många väljer att inte kryssa i.

Hon som gav bort soffan kan man nog ge kicken med hänvisning till att hon orsakat företaget stor ekonomisk skada eller försummelse i tjänsten. Egentligen samma med hon som fixade glasspartyt.

Åsa sa...

Stackars er, vilken klant till anställd.

Men jag måste ändå säga att jag log när jag läste texten, för du ger oss alltid en målande beskrivning av händelserna så det är lätt att föreställa sig det hela.

Mimmi aka Mrs Lee sa...

Det finns tydligen ingen gräns på hur korkad man får vara!
Fattar inte hur man kan göra nåt sånt, och nu syftar jag både till soffan och glassen!

Jupp sa...

Amen vad faan Mona.

Va ru gnäller.

Inte en sekund gladdes du åt att golvet va rent. Antar att dammsugarbiträdet har all rätt att vara småsur tebax.

;-)