fredag 3 april 2009

Att stå i butik.

Igår och idag har jag jobbat i två av våra butiker.

I vår familj går det nämligen till så här;

Framåt våren så går maken in i butikernas webb-baserade scheman och sätter upp sig själv hej vilt överallt mellan maj och juli. Och alltid på dubbelpass, dvs 10-23 eller 11-22.

"För det är nyttigt att jobba i butikerna".

Och det är det ju. Förvisso.

Sen går det några veckor. Närmare bestämt gärna till nån dag innan hans första pass. Då får han panik. "Oj-hoppsan-jag-har-visst-satt-upp-mig-på-för-många-pass-och-jag-har-ju-inte-tid!"

Och då får hustrun gå in och städa upp. Och eftersom vår personal gör scheman två månader i förväg, så blir detta städande ganska svårt för hustrun.

Så det slutar alltid med att HUSTRUN får ställa sig i butikerna. Dela på makens dubbelpass.

Så det är alltså vad jag har pysslat med två dagar i rad.

Jag är inte så van.

Så jag tänker inte på att man kanske ska ha FOTRÄTA skor på sig.

Helst inte högklackade stövlar.

Jag har så ont i fötterna att jag kryper upp för trappan här hemma. På allvar.

Talibanen tycker att det är värsta fredagsunderhållningen.

Kul att man kan roa någon.

3 kommentarer:

Isabelle sa...

Been there know the feeling.
Upp med fossingarna i makens knä och begär lite massage.

MonasUniversum sa...

Du. Have one guess vem som jobbar kväll....och det var just det; han har bokat in 12-timmars pass, och får därmed avlösa mig som jobbar dag.

Så jag lär inte vara ensam om att ha ont i fötterna!

Isabelle sa...

Ni får väl tillfredsställa varandra då ;)