onsdag 13 februari 2008

Räddad, i grevens tid!

Nattar talibanen. Efter sagan så säger hon plötsligt;

"Mamma, det är hål i min snippa!"

"Va? Hur då menar du?"

"Jo, det är som ett jättestort hål därinne!"

"Hur vet du det", sa jag och kände svetten i pannan.

"Jag kände det, för jag stoppade in fingret där!"

"Amen varför stoppade du in fingret i snippan?"

"Jag bara pillade och då ramlade fingret in. Men varför är det så stort hål?"

"Ehh, ja, ehh." Tänk fort, tänk fort. "För att allt kiss ska få plats!"

Hon är tyst tre sekunder. Sen öppnar hon munnen, och jag känner att nåt jobbigt är på väg, men då, precis då, kommer pappa hem, som sällan kommer hem när hon är vaken, och alla följdfrågor försvann i ett nafs.

Jag halvsprang ut ur rummet och minns alltför väl hur vår förra "lektion" i anatomi slutade.

Fan, jag måste träna på det här.

Rösta på mig

9 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha hon är för bra !
Har du inte köpt en bok ännu?
som hon kan plädra i?'
Hur gjorde du med j da? Hoppade ni över den lektionen när hon var liten;))
.-------------
tack för kommentaren ida´g jag läser tar till mig läser igen. Tack!!

Cicki sa...

Ja, det är nog dags att du börjar träna...:-)

Majsanochmalla sa...

Happy Valentiness day!!

Pok

Majsan och Malla

Isabelle sa...

Haha, hon är härlig. "Det ramlade in" :D

Önskar både dig och Talibanen en härlig Alla hjärtans dag.

Anonym sa...

Sänder dig en alla hjärtans dag kram på kvällskvisten och hoppas du har haft en skön dag och får en ännu bättre kväll :)
Christina
www.tara.se

Anonym sa...

Men hallå! Allvarligt, vet hon inte hur man föder barn? *chockad* Det är ju bara att säga att bebisen kommer ut från snippan? (eller tossan som jag säger)
Tror hon på allvar att alla barn kommer ut genom ett snitt?
Jag kan däremot hålla med om att avsnittet hur barnen kom in i magen är liiiite jobbigare att ta!=)

Ha en bra fortsatt alla hjärtans dag!

Lee

MonasUniversum sa...

Grattis (eller vad man säger!) på All hjärtans dag på er allihop!

Lee: apropå var bebisar kommer ut så såg hon mitt snitt på magen för länge sen, och frågade vad jag hade gjort. Jag berättade, och därför tror hon att alla bebisar kommer ut på det sättet, och jag väntar nog ett tag till innan jag talar om hur det ligger till...!

Malin sa...

Mona, vännen! garvar mig harmynt åt "den ramlade in". Har du glömt bort hur det var att vara 4/5 år. Jösses det har inte jag. men vi har lite mer att tackas med än Talibanens intrikata frågor.

Suck! Behöver en lunch med dig o Tanja! Är så trött på allt familjeliv ( ja inte Johan såklart)

Come and save me!

Anonym sa...

HAHAHA, lillan är ju för rolig Mona! Det där har du inte berättat!:P Men jag minns alldeles väl förra lektionen, det var det roligaste på länge!
// Extra barnet