onsdag 20 februari 2008

I valet och kvalet

Jag bråkar ganska ofta med min chef.

Jag kan be min chef dra dit pepparn växer.

För jag råkar ju vara gift med f-nskapet.

Den 21 januari så sa jag upp mig. Chefen svarade att det kunde jag inte, för "man kan inte säga upp sig från sitt eget företag".

Watch me. Sa jag.

Den första veckan därefter var han som ett lamm. Smör-Olle i stora mått.

Sen slog minnesluckan igen. Och allt var som vanligt.

Idag fick jag ett tokspel på honom. Och plötsligt kom jag på det. Så min sista mening, innan jag drog från jobbet var:

"och bara så du vet; det är den 21:a i morgon, och därmed min sista arbetsdag. Adjö."

Chefen var forftarande förbannad på mig så han sa "bara gå härifrån!"

20 minuter senare kommer ett sms. Som avslutas med "puss".

1 timme senare ringer han och är len som sammet. Och pratar om allt möjligt.

Så jag kanske ska vara schysst. Och jobba extra från och med den 22:a.

Ja. Det låter som en förträfflig idé.

Rösta på mig

8 kommentarer:

Anonym sa...

OBS!
jA HUR GÅR DET MED DITT JOBB SÖKANDE!

MEN EXTRA KNÄCKA HOS HAN GÅR VÄL BRA ;) DET ÄR JU TOPEN DÅ KAN DY STYRA DINA TIDER LITE MERA SJÄLV ;))//MONICA

Malin sa...

Jobba extra mot lite konsultarvode då? Ses imorgon!

Anki sa...

Det blev alltså inget med alla utlandsjobb som du fick erbjudande om ; ).

Som Malin säger, se till att ta ut ett ordentligt konsultarvode efter den 21:a.

Kram

Anonym sa...

Sötnos ;) Och ta ut timpeng. Och OB-tillägg. Och traktamente? Det funkar väl?

Majsanochmalla sa...

Jag hatar min chef me ibland...kruxet e bara att det är jag själv...shit!!!! not so good!!!
Majsan

Unknown sa...

Hoppas han betalar dig bra för extrajobbet då ;-)

Anonym sa...

Är han verkligen så jävlig?
Jag tror att du har en bra chef... Annars skulle du väl inte ha gift dig och skaffat barn med honom?
Pierre

Anonym sa...

Pierre

Han är så jävlig :o)(Har haft honom som chef också..

Men han har även fina sidor ibland