fredag 15 februari 2008

Och hur man verkligen ger en mamma dåligt samvete!

Jag gillar inte att leka. Jag spelar gärna spel, ritar, går på teater/bio, men jag avskyr att leka. Det finns alltid någon som är bra på sånt.

De senaste dagarna har hon tjatat om att vi ska leka "kompis-leken", hon ska vara mamma, och jag barn. Osv. Jag vägrar konsekvent.

Nu ligger hon bredvid mig i soffan, med en temp som med fasta steg närmar sig 40-sträcket. Och stönar.

Plötsligt kommer det. En svag, liten ynklig röst;

"Mamma, jag önskar du va en mamma som ville leka kompisleken."

Och den satte sig där den skulle. Geez, vilket dåligt samvete jag fick.

Rösta på mig

10 kommentarer:

Anonym sa...

men då kan hon ju nu passa på att leka trött sjuk mamma, som ligger på soffan och blir sörvad;)
lätt som en plätt!
;)// Monica

Isabelle sa...

Aj! Den visst var den tog.
Och det vet hon nog om smart som hon är :-)
Hoppas hon kryar på sig snart!

Dubbelörn sa...

Aaaaoooouuuccchhhh...

Majsanochmalla sa...

Men Mona...

Jag älskar den leken...

Ungarna och jag byter roller...

Jag får ligga på sången och spela dataspel, äta, tjöta och gnälla... Och ungarna steker korv till frukost, gör kaffe mm, Det är najs. Jag lovar! Testa... Vetja!

Pok

Mallalatbralla

Anonym sa...

Vad har du lärt dig av det här?
Att du alltid ska göra som dina ungar vill för annars kan de ge dig dåligt samvete?

Anonym sa...

Så söt hon är. :)

Om du någon gång behöver en barnvakt som äääälskar att leka så ring mig. Herregud jag och min man ta med egna leksaker ( i hans fall en avancerad tågbana...) när vi är barnvakt. Så blir det när man är ofrivilligt barnlös för länge.

/Kristiina

Sofia - SofiaFj sa...

Gud, så skönt att jag inte är ensam om det här Mona!!!! Jag avskyr att leka, men bygga lego, klä på dockor osv det funkar. Tyvärr gillar inte mina barn att jag inte leker med dem....
Kram Sofia.

Anonym sa...

har du dragit redan?//monica

Bodil sa...

Halåååå! Är du sjuk eller? Inte ett enda inlägg sedan den 15:e. Saknar dina härliga inlägg!!! Kom igen!
Kram

Anonym sa...

eller är du upptagen med att leka kompis-leken? ;)