tisdag 5 februari 2008

Fanatiker

När jag kommer i kontakt med något som intresserar mig så lägger jag ned all energi-tid-pengar på saken.

Börjar jag t ex samla på något, så ser jag till att köpa allt som finns.

Börjar jag med en hobby, så köper jag allt som finns.

Börjar jag banta, så bantar jag satan.

Nu har turen kommit till att lägga patiens.

En kompis har sedan en tid spelat patiens på datorn. Av ren nyfikenhet öppnade jag mitt spelprogram i fredags. Och hittade den här särdeles svåra patiensen.

Och bortsett från mina sedvanliga marksserviceuppdrag jag har här hemma, så har ALL vaken tid gått åt till detta nya nöje.

I går kväll satt jag i exakt 4 timmar med samma patiens, innan jag fick ut den. Och då kan man ju fråga hur det står till däruppe egentligen.

Och härom kvällen insåg jag att något var riktigt fel när jag skulle gå upp och lägga mig, och tog med datorn.

Vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur det här spelträsket.

Rösta på mig

14 kommentarer:

Majsanochmalla sa...

ja ska man göra nåt så ska det fan göras ordentligt....så jag antar att din man inte e så nöjd....han vill väl att du ska snöa in på annat...typ lite snusk!!!
Majsan snuskpajsarn

BARISTAN sa...

Mona allt eller inget.
100% eller inget. hela jävla vägen in i kaklet. sen vänder man och fortsätter tillbaka. fan smutt.
bra inlägg sista tiden. bra läsning

/king of blogs

Isabelle sa...

Låter som du behöver hjälp, haha.
Hej, jag heter Mona och jag är patiensberoende. Typ ;)

Anki sa...

Själv har jag snöat in på ett annat spel som fanns med datorn, inkball. Sitter också ca 4 timmar per kväll. Helt snurrigt!!!

Anonym sa...

Var glad att det int eär poker du spelar...

Cicki sa...

Man kan ju möjligtvis radera programmet från datorn. Själv har jag snöat in på jordens fånigaste program. Ett sjörövarspel som inte vill lämna mig ifred...:-)

Anonym sa...

Ledsnar du snabbt också eller?

Lee

Anonym sa...

Åhhh jag kan verkligen relatera till detta.

En gång snöade jag in på att lägga pussel, bara en sån sak. Helt galet!

Anonym sa...

Jag är insnöad på bookworm på xylom. Helt fantastiskt spel om man gillar alfapet. Och jag vägrar köpa deluxe-varianten där man slipper de flesta x, c, w och z. Jag vet vad du går igen. Finns ingen bot... //Thereze

Malin sa...

Tror den enda boten är att snöa in på något annat. Bantning avr väl en bra idé men så sjukt trist. Kanske du kunde bli manisk på at tväta bilen eller något annat praktiskt. Då kunde du komma hit!

see ya' tomorrow???

en av tre flickor sa...

Jaha.

Är det därför man aldrig ser dig på bloggarna.

Är det därför du aldrig ringer?

Men fortsätt så.

Försumma dina vänner.

Gör det.

Jag klarar mig.

SKONILSSON GRUPPE sa...

det där känns igen. kul som alltid!

Anonym sa...

Ha,ha,ha... men du har lagt av med Glamour va
Jag kör bantningen och Monas Universum. Det första är skittråkigt just nu, men f...n så kul om ett par månader. Det andra är desto roligare och tar inte så lång tid
/fd granne i rött

Anonym sa...

kan du inte bli innsnöad och plocka upp din äpplen på hösten? så slipper det bli äppelmos i trädgården???