torsdag 13 december 2007

Tonårssex och gammal morsa

Tonåringen har sina vänner hemma. Hon har, som bekant, inlett ett nytt förhållande sedan några veckor. Häromdagen frågade jag henne om de haft sex. "Ärunte klok, nej det har jag inte." Med hänvisning till att det var så färskt.

Sitter och pratar med tjejerna och får nåt som i det närmaste liknar ett slaganfall.

För dom talar om för mig "hur det är nu för tiden".

Det visar sig nämligen att tonåringen och den nye har haft oralsex. Bara den informationen kändes något onödig för en gammal kärring som jag. Jag kontrar då med att "dom visst har haft sex".

Och då går dom igång. Och talar om att oralsex är INTE att ha sex. "Oralsex nu för tiden Mona, det är förspel serru!"

On "nu för tiden" så heter det att man "strular runt" och det är lika med oralsex!

Jag är modig och fråga då vad poängen är; om man nu har oralsex, varför inte gå hela vägen?"

"Ame, fattrunte, det är som när ni hånglade på er tid, fast det är lite mer nu. Och då BEHÖVER man inte ha sex! Asså, man bara strular runt."

Jag känner att det blir lite för mycket för min senila hjärna, så jag reser på mig för att gå, men de vill absolut att jag stannar kvar och pratar mer.

En timme senare ligger jag i sängen och känner mig som om jag är 60 år. För allt var så självklart för dom. Inte det minsta konstigt.

Gode Gud, om du nu finns, se till att tonåringen blir religös. Eller nåt. Det här är för mycket för mig. Hur cool morsa jag än anses vara.

Rösta på mig

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses, jag hänger nog inte heller med längre isf och jag är ju ändå "bara" 29 år...

Oralsex är detsamma som sex i min värld. Hade nog också tappat hakan...

Anonym sa...

nu fattar jag varför du inte varit inne tidigare i veckan :) jag håller med dig Mona ! / bloggoholic

Dubbelörn sa...

För mig är det liktydigt, men det verkar som gränserna flyttas längre o längre bort... Läste en fruktansvärd artikelserie i DN för ett par veckor sedan om just tonåringarnas syn på sex. Spec killarnas synsätt som då grundar sig på våldssex o annat...

OOoaaaooaooaooaoaaa *håller för öronen*

kramar

Majsanochmalla sa...

Nu är det du som köper frimärken till dottern så hon håller sig hemma...

en av tre flickor sa...

Jag har hittat ett kloster i ett land långt bort. Ska vi be om grupprabatt??