torsdag 20 december 2007

Dopparedagen

Talibanen är på helspänn. Hon räknar dagarna till julafton.

Jag har talat om att tomten ringer en gång till, några dagar före julafton, för att checka läget, och kolla om man uppför sig.

Och för att det inte ska ske några konstigheter EFTER jul, så har jag minsann talat om att tomten mycket väl kan komma och hämta tillbaka alla julklappar. " Och så var det när du var två år, då kom tomten och hämtade ALLA leksaker!". Talibanen såg vettskrämd ut när jag sa det.

Talibanen är en liten dam som tänker mycket. Så idag kom planen för att allt ska hålla fram till den stora dagen, och hon är allt annat än dum;

"Mamma, du måste PÅMINNA mig om att jag måste vara schysst mot dig och pappa. Och följa alla regler. Och glömmer du det, då är det faktiskt inte mitt fel om jag gör fel, eller hur mamma?!"

Very smart unge.

Very not så snäll morsa, som kommer med hittepåhistorier.

Jag bävar för den dagen hon inser att tomten inte finns.

Hon kommer att spöa skiten ur mig.

Rösta på mig

6 kommentarer:

Monica sa...

hahaha ;) hon är very best ;)

Dubbelörn sa...

Den där Talibanen kommer att gå långt här i livet!! Hon har huv'et på skaft o vet precis hur en slipsten ska dras 'skrattar*...

KRamar till Talibanen

Dubbelörn sa...

Min gran kommer också fr NK o den är värd varje öre!!! *skrattar*

Julkramar

Monica sa...

men va hände me din bild?

Ella sa...

Smyger in och lämnar en julkram till dig och dina.

Din Taliban, hon är smart hon ,)

MonasUniversum sa...

Monica: vete sjutton, plötsligt blev jag fet (fetare), nu har jag fixat det...

Ella: TACK, det värmer, jag vet ju läget. Jag tittar in till dig senare, talibanen måste i säng.