fredag 11 maj 2007

Vilken konstig vecka....

Det här har varit en väldans konstig vecka;

1) en av de anställda som vi fått "ärva" i en av våra nya videobutiker visar sig ha direktkontakt med djävulen därnere: en psykopat som stjäl, intrigerar och skriver helt sjuka/elaka meddelanden till de anställda I MITT NAMN!

Så jag fick åka på en brandkårsutryckning runt i dessa fyra nya butiker för att presentera mig och visa att jag inte alls är den ragata som denne person framställt mig som...Dessutom stod människan i den ena butiken när jag klev in (trots att hon inte skulle jobba enligt schemat) och jag var MYCKET nära att gå fram och ge henne en fetsmäll. Lyckades dock behärska mig och nöjde mig med en allmän kommentar om polisanmälan "när vi får reda på vem det är".

Resten av veckan har jag försökt komma på nåt smidigt sätt att sparka personen i fråga, men jag får fundera vidare då vårt jä--a svenska system är till för den anställde och inte för arbetsgivare.

2) fick ett samtal från M på PappRika som undrar om jag lever. Jag är en jävla sopa på att höra av mig, så hon gjorde mig glad eftersom det var mitt under min "turne" runt till butikerna enligt ovan.

3) turbo till lagret i Strängnäs och tillbringade en hel dag med Wendy och packade 4 jättepallar med monterutrustning/inredning/varor till Presentmässan i Göteborg den 23 maj.

4) hämta det extremt fina Designers Guild-tyget som jag ska sy gardiner av till talibanens rum. Och som jag lurade i maken att "det går att hänga dom någon annanstans sen när hon tröttnar på dom", bara för att kunna försvara kostnaden. ELLER HUR att jag kommer återanvända dem...!

5) gått igenom alla våra fööörtielva domänadresser med lika många webb-hotell. Det tog en halv arbetsdag.

6) skrivit över alla våra 30-tal telefonabonnemang till Tele2. Megabök!

7) fick ett tips från T om en blogg som var hur bra/intressant som helst!

8) gick på restaurang med min gamla "mamma-grupp", som vi gör varannan månad, och var tvungen att lämna mitt i maten då jag för första gången i mitt vuxna liv var sekunder från att svimma och lägga huvudet i pastarätten. Hade glömt att äta frukost och lunch för en gång skull, och kroppen sa ifrån. Jag klarade inte ens av att köra bilen hem.

9) upplevt en 3-åring som bara har varit jättelite grinig på hela veckan och fullkomligt underbar resten av tiden! Var tvungen att köpa henne en present i går: "men fyller jag år idag mamma? "Näe, men du har varit så himla trevlig den här veckan så jag ville att du skulle ha det här". Sa jag...

10) äntligen beställt mina julklappar (!) från maken: en Canon Speedlight 580EX-blixt till min kamera och en A3-skrivare: Canon Pixma Pro 9000. Jiiiippppii! (Ni som scrappar kan ju förstå min lycka!) Så jag gissar att jag nu MÅSTE lära mig min "nya" kamera nu.

11) varit inne på T:s blogg och inser att hon borde börja sälja sina armband. Till mig t ex!

12) I morgon lördag ska jag träffa en klasskompis som jag inte har sett på 30 år, tror jag det var. Hatar att träffa folk från det förflutna, men hon är för intressant för att gå miste om!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Eftersom jag behöver en liten smygrast (håller på och gnuggar bort j-a slipdamm) här hemma så passar jag på och tjuvkikar på din blogg som T har tipsat mig om. Skrattar gott!!
Håller med T borde sälja sina otroligt vackra armband ;).

Ha det så bra!

tanja sa...

Tack för komplimangen min sköna böna! Det är bara att höra av dig om du vill ha armband. Det är så kul att pärla så jag gör gärna ett armband till dig, säg bara till vilka färger du vill ha.

Kram

Anonym sa...

Härligt att kolla din blogg då och då. Saknar dig och skulle med glädje se dig på nästa mara.
Himala härliga julklappar;)

Kramar Carina M.

Malin sa...

Kul att kunna göra dig glad vännen! Är så arg att jag missade dig i lördags. Visserligen hade jag en toppendag på bröllop. Men måååååste få träffa dig snart - annars dööööör jag!!!!