fredag 2 mars 2007

LÄSKIGT MED BLOGG!

Alltså, jag har länge velat fram och tillbaka om huruvida jag ska ta steget till att bli bloggare eller inte. Många har bett mig, men eftersom min yngsta dotters liv och leverne har bidragit till en del roliga historier, så har det känts som att, om jag börjar blogga så måste allt jag skriver vara roligt.
Det kommer det inte att vara, och just därför döpte jag min blogg till "Monas Universum", för då är jag safe!

En sak är i alla fall klar, jag ska nog ligga lågt med den här bloggen! Å andra sidan; vem skriver man för egentligen? En del säger sig skriva för bekräftelse, andra för att komma ihåg händelser längre fram, och med tanke på min, och flera av mina vänners hobby, så är jag nog benägen att hålla med.

Så, med andra ord: jag bloggar för att komma ihåg till mina album. Eller?

Hur som helst: håll till godo och hjärtligt välkomna till "Monas Universum" mina vänner!

7 kommentarer:

tanja sa...

Äntligen Mona, vad skoj att du har tagit steget in i bloggvärlden!
Hit kommer jag komma ofta.

Kram

Lotta (L8) sa...

Vad kul att du äntligen börjat blogga! Det var på tiden, dina dråpliga historier om din dotter är så bra.
Kramar Lotta A

GOBLIgobli sa...

Ok, då kör vi. Tänkte plöja hela bloggen så det kommer nog ta ett tag...

GOBLIgobli sa...

Hehe, tack så mycket. :-) Jag har kommit till april 2007 (mäktigt va?) och vafan, när någon skriver som du gör så är det värt det. Det får ta sin tid! Och som jag skrev tidigare så höll det ju på att bli en sanering av laptopen. :-D

Anonym sa...

Hej! Nu har jag hoppat från olika inlägg (hittade din blogg genom en slump...)och jag är FAST! Så nu har jag beslutat att börja läsa den från början...

Fasiken vilken bra blogg detta är !!!

Läskigt att när jag har plöjt igenom alla dina inlägg (jätte många ju...) så kommer jag nästan att "känna" dig fast du inte vet vem jag är ;(

Tack för att du bjuder så mkt på dig själv :) / Åsa

MonasUniversum sa...

Åsa; du är fan inte klok i huvudet: det är ju flera tusen inlägg!

Men du är så varmt välkommen ändå!Och tack för dina fina ord.

Om någon vecka sker det lite förändringar här. You will see.=)

Anonym sa...

Jätte många inlägg är det ja...men jag är redan inne på 2009 så jag är snart ikapp ;) Och nej, jag är inte ensam o arbetslös (jag jobbar, har två barn o man) så jag får verkligen prioritera här ;) Men din blogg är ju som en bra bok man inte kan lägga ifrån sig. Herregud, bara det att du svarade på min kommentar säger ju allt!!!
Lycka till med föreläsningen! (Ja, jag läser de nya inläggen oxå) /Åsa