fredag 1 februari 2008

Tuffa restriktioner


Alldeles nyligen så var det ju Formex-mässa. En present- och inredningsmässa för fackfolk.

Och även om vi ställer ut där, så är vi också inköpare till våra två möbel- och inredningsbutiker.

Denna gång hade vi bestämt oss för att köpa in smycken till butikerna.

Maken hade några veckor tidigare, på egen hand, köpt in lite grand.

En man ska inte köpa in smycken.

Så jag tog på mig denna, inte alltför krävande, uppgift. Med ett leende i mungipan.

Jag bestämde mig för att börja med 3 leverantörer, bara för att se om intresset över huvud taget finns bland våra kunder.

Och jag gnuggade mina händer hos varje leverantör. Och insåg att min samling hemma kommer att öka väsentligt.

Nu har den första kollektionen kommit. Från Miss Dee. Och med den kom plötsligt lite restriktioner från maken:

"Du får inte åka till butikerna förrän vi har sålt minst xx!"

Idag var jag förbi Vällingby-butiken en snabbis. Och det var inte för inte som jag stod där, dreglandes. Och lyckades sälja på en kund ett halsband. Så nu ska jag dit en gång i veckan och kränga iväg några.

Sen. Sen ska jag fylla på förrådet hemma så att det står härliga till!

Rösta på mig

4 kommentarer:

Cicki sa...

Jag vill oxå ha en egen butik med en massa snyggt, typ smycken och liknande, att bara hämta i. Nu är jag jätteavis. Smycken är ju min passion förutom tyger då, förståss...:-)

MonasUniversum sa...

Och idag hämtade jag ut "burkarna", det var därför jag var i V-by!
Måste bara ta med mig kameran och fota! Dom var jättesnygga Cicki!!

Tänk på det där med hemsida...

Cicki sa...

Vad roligt att du blev nöjd. Jag blir jätteglad om jag får se en bild. Har faktiskt en väninna på span som bor i V-by...:-) Jag ska fixa en hemsida så fort som möjligt. Har tänkt på det länge. Jag kan inte själv så jag måste få igång sambon att göra det. Får tjata lite mer på han, kanske

Anonym sa...

Du minns væl vad vi sa om Miss Dee???!!! Miss Dee och Odd Molly! I Danmark finns inga Mollysar att rækna!